קהילה - היצירות של אוריה1569
אוריה1569
223
197

חנוכה בקהילה של אוריה1569 20/11/2023

היי חברים מקווה שהכול יצירה זו על חנוכה בקהילה דברים משמחים לחנוכה מה קורה בקהילה שלי קהילת המלכים הכול פה בתיאור אז קודם הכול התמונה לא קשורה סתם ליופי אחשב נתחיל הולך ליאות כיף בקהילה אנחנו כל יום של חנוכה נעלה יצירה היום יום ופרטים על חנוכה אחשב רק ניתן לכם שיר קטן תשמעו את השיר
אין דבר רע - יעקב שוואקי
ונמשיך אז מה נעלה היום יום ראשון מה מברכים מתקון לארוחה לחג קיצור בחנוכה רק לחנוכה אין הסחות דעת של יצירות אחרות הרבה דברים לחנוכה טובים גם הרבה יצירות שנלמד בהם על חנוכה קיצור חנוכה שותף בדברים טובים בברכה קיצור הרבה כיף אוהב אותכם כבר היום נעלה יצירה לחנוכה לא נלמד ביצירה זאת על חנוכה אז באו נלמד על חנוכה זה תשובה למתקדמים וטובים בתורה וצדיקים כמוני פחות או יותר:שלום וברכה

קדושת לוי קדושות לחנוכה קדושה ראשונה

הנה צריכין להבין למה עשאו יום טוב וקבעו בהלל ובהודאה על הנס דשמונת ימי חנוכה ודפורים, ולא עשאו יום טוב ביום מלחמות סיסרא, וביום מלחמות סנחרב אשר היה נס גדול שרצה האל יתברך לעשות חזקיהו משיח וכו' (סנהדין צד, א), וביתר נסים שבכל יום. אלא, הנס שראו אבותינו ונביאים הקדמונים ואנשי כנסת הגדולה שעשה גם כן פעולה במעשינו הטובים, שאלו החסדים נתגלה בכל שנה ושנה ובכל דור ודור ומאירים אלו הנסים לפי גודל מעשיהם אשר עשו הקדמונים שיתגלה תמיד, עשאום יום טוב, כגון חנוכה ופורים ושלש רגלים. אבל במלחמות סיסרא וסנחרב וכדומה להם, ראו הקדמונים שלא היה כח בידם שיתגלה זה ההארה לזה הנס והחסדים ההמה בכל דור ודור ובכל שנה ושנה, לכן לא עשאום ימים טובים.

וזה היה כוונת אנשי כנסת הגדולה 'שעשה נסים לאבותינו בימים ההם בזמן הזה', כלומר, שאלו החסדים והניסים וההארות שהיו אז בימי מתתיהו בן יוחנן כהן גדול, נתגלה עד עכשיו, בזמן הזה. וגם בנוסח ד'על הנסים' נאמר גם כן 'ולעמך ישראל עשית תשועה גדולה ופורקן כהיום הזה', ולכאורה תיבת 'ופורקן כהיום הזה' אין לו הבנה. ולפי עניות דעתי יתכן לומר, כלומר, שכהיום הזה הפורקן והתשועה שהיה אז בימים ההם, בימי מתתיהו כו'.

וזהו 'לשנה אחרת עשאום י"ט וקבעום בהלל ובהודאה' (שבת כא, ב), כלומר, שקבעו שאלו ההארות והנסים והחסדים יהיו תמיד, ובזה אנו ממשיכין ההארה תמיד בכל זמן. וזה 'קבעום', כלומר שקבעו אותם בכל דור ודור. ועוד נבאר אם ירצה השם.

ע"כ.

משנה ברורה סימן תרע ס"ק ו

ונראה הטעם דלא קבעו כאן לשמחה כמו בפורים כי בפורים היה הגזירה להשמיד ולהרוג את הגופות שהוא בטול משתה ושמחה ולא את הנפשות שאפילו המירו דתם ח"ו לא היה מקבל אותם לכך כשהצילם הקב"ה ממנו קבעו להללו ולשבחו ית' ג"כ ע"י משתה ושמחה משא"כ במעשה דאנטיוכוס שלא גזר עליהם להרוג ולהשמיד רק צרות ושמדות כדי להמיר דתם [כמו שאנו אומרים להשכיחם תורתך ולהעבירם מעל חוקי רצונך] ואם היו ישראל מכניעים להם להיות כבושים תחת ידם ולהעלות להם מס וחוזרין לאמונתם ח"ו לא היו מבקשים יותר אלא שהגביר הקב"ה יד ישראל ונצחום לכך לא קבעום אלא להלל ולהודות לבד כלומר כיון שהם רצו למנוע אותנו מזה לכפור בדתו ח"ו ובעזרתו ית' לא הפיקו זממם וגברה ידינו לכך אנו מודים ומשבחים לו על שהיה לנו לאלהים ולא עזבנו מעבודתו [לבוש]:

אחשב ניתן תשובה יותר לילדים תשובה זאת לילדים פחות טובים וזה בסדר: חג החנוכה (הַחֲנֻכָּה) או חג האורים הוא חג יהודי, הנחגג במשך שמונה ימים. ימים אלה הם ימי הודאה, שאותם תיקנו חז"ל בזמן בית המקדש השני, לזכר ניצחונם של החשמונאים במרד נגד היוונים, חנוכתו מחדש של בית המקדש, ונס פך השמן. החג מצוין באמירת הלל והודאה וכן בהדלקת נרות חנוכה, בשמונת הימים מכ"ה בכסלו עד ב' בטבת או ג' בטבת.
אוקי זה היצירה להיום על חנוכה בקרוב נלמד עוד על חנוכה אוקי יום טוב לקראת חנוכה שמח אוהב וביי

מוקדש ל כל, עם, ישראל, ❤️, ✡️
6
6
67


  הוספת תגובה
שם מיקמק
תגובה
 
 
11/12/2023   18:04 אוריה1569  6
רמבו174 תודה
08/12/2023   14:48 רמבו174  5
חנוכה שמח גם לך
23/11/2023   18:03 אוריה1569  4
תודה רבה
22/11/2023   16:21 חופשששש1  3
מהמם
20/11/2023   20:03 אוריה1569  2
תות8674 תודה רבה רק היום 5 עוקבים
20/11/2023   18:49 תות8674  1
יפה❤️