קהילה - היצירות של אוריה1569
אוריה1569
223
197

יצירת לימוד לחיון ט"ו בשבט 15/01/2024

היי חברים מקווה שהכול טוב היום אני אלמד אותכם למבחן לכבוד ט"ו בשבט אז אני רוצה קודם כל לדבר איתכם על למה חוגגים את ט"ו בשבט אז אחשב נתחיל אני ישאל את בינג שיעזור לנו קודם כל למה חוגגים את ט"ו בשבט אז אני רק רוצה לומר לכם שהתשובות אני לוקח את כל החומר שאחשב ביצירה ועליו אני עושה מבחן
למה חוגגים את ראש השנה
חג ט"ו בשבט הוא ראש השנה לאילנות, כלומר היום שבו מתחילה השנה החדשה לפירות שעל האילנות. ביום הזה אנחנו אומרים תודה לאלוהים על הפירות הטעימים והמזינים שהוא נותן לנו, ואוכלים פירות שונים, במיוחד אלה שארץ ישראל השתבחה בהם, כמו תמרים, רימונים, תאנים וגפנים. גם נוטעים עצים חדשים בארץ, כדי להראות אהבה וחיבור לארץ ולטבע. יש אנשים שעושים גם סדר ט"ו בשבט, שזה סעודה מיוחדת שבה אומרים ברכות ושירים על הפירות ועל האילנות. חג ט"ו בשבט הוא יום שמח שמזכיר לנו את הנסיבות היפות של העולם ואת החיות המדהימה של האילנות.
מה סדר סימני ט"ו בשבט
הסדר הוא ארוחה שאומרים בה תודה לאלוהים על הפירות ועל האילנות. בסדר אוכלים ארבעה סוגים של פירות: פירות שלא נקלפים, פירות שנקלפים ונשארים עם גרעין, פירות שנקלפים ונשארים בלי גרעין, ופירות שאין להם קליפה וגרעין. כל סוג של פירות מייצג רמה אחרת של קשר לאלוהים ולארץ. בסדר גם שותים ארבעה כוסות של יין או מיץ ענבים, שחלק מהם לבנים וחלק אדומים. כל כוס מייצגת עונה אחרת בשנה. בסדר גם אומרים ברכות ושירים על הפירות ועל האילנות, ומבקשים מאלוהים לשמור עליהם ולהגדיל אותם. הסדר הוא דרך לחגוג את החיות והיופי של הטבע.
אמירת תודה להשם בט"ו בשבט
אומרים תודה להשם בט"ו בשבט כי הוא נותן לנו את הפירות הטעימים והמזינים שגדלים על האילנות. ביום הזה האילנות מתחילים להתעורר מחורף הקר ולהכין את הפרחים והפירות לאביב. אנחנו שמחים שיש לנו אילנות יפים ומועילים שמקשטים את העולם ומעניקים לנו חמצן, צל, ופירות. אנחנו גם מבקשים מהשם לשמור על האילנות ולהגדיל אותם עוד יותר.
איך לגדל את העץ שלי טוב
אם אתה רוצה לגדל את העץ שלך טוב, אתה צריך לשים לב לכמה דברים:

לבחור את העץ המתאים למקום שאתה גר בו. לא כל העצים אוהבים את אותו האקלים, השמש או האדמה. למשל, עצי זית ועצי הדר מתאימים לאקלים הישראלי, אבל עצי מנגו צריכים חום ולחות יותר12.
להשקות את העץ בצורה נכונה. לא יותר מדי ולא פחות מדי. עצים צריכים מים כדי לגדול, אבל אם האדמה תהיה רטובה מדי, השורשים יתקלקלו. כדאי להשקות את העץ בערב או בלילה, כשהשמש לא חזקה3.
לגזום את העץ בתקופות המתאימות. גיזום עוזר לעץ להיות בריא ולהניב פירות יותר. כדאי לגזום את העץ בחורף או באביב, כשהעץ לא בפריחה או בעונת הפירות4.
להגן על העץ ממזיקים. ישנם חיות וחרקים שאוכלים את העלים, הפרחים או הפירות של העץ. כדאי להשתמש בחומרים טבעיים שמרחיקים אותם, או להקיף את העץ ברשת או בגדר5.
אם תעשה את הדברים האלה, העץ שלך יגדל טוב וישמח אותך בצל, ביופי ובפירות.
וזהו חברים זה החומר למבחן אוהב אוריה1569

מוקדש ל כל, מי, שמשתתף, בחידון, ❤️
29


  הוספת תגובה
שם מיקמק
תגובה