קהילה - היצירות של אוריה1569
אוריה1569
223
197

יצירת המשך לימוד לחידון ט"ו בשבט 16/01/2024

היי חברים היום ביצירה אנחנו נמשיך ללמוד לחידון אז נמשיך
מנהגים מיוחדים בט"ו בשבט
אומרים תודה להשם על הפירות ועל האילנות שהוא נותן לנו, ומבקשים ממנו לשמור עליהם ולהגדיל אותם.
אוכלים פירות שונים, במיוחד אלה שארץ ישראל השתבחה בהם, כמו תמרים, רימונים, תאנים וגפנים. גם אוכלים פירות חדשים שעוד לא אכלנו מהם בשנה הזאת, ואומרים עליהם ברכה מיוחדת שנקראת “שהחיינו”.
עושים סדר ט"ו בשבט, שזה ארוחה מיוחדת שבה אומרים ברכות ושירים על הפירות ועל האילנות. בסדר אוכלים ארבעה סוגים של פירות, שמייצגים רמות שונות של קשר להשם ולארץ. גם שותים ארבעה כוסות של יין או מיץ ענבים, שמייצגים את ארבע העונות בשנה.
נוטעים עצים חדשים בארץ, כדי להראות אהבה וחיבור לארץ ולטבע. יש אנשים שנוטעים את האתרוג של חג הסוכות הקודם, ומתפללים שיהיה להם אתרוג יפה ומהודר לשנה הבאה.
ט"ו בשבט הוא יום שמח שמזכיר לנו את הנסיבות היפות של העולם ואת החיות המדהימה של האילנות.
שנה לפירות
שנה לפירות היא השנה שבה הפירות גדלים ומתבשלים על האילנות. בשנה השביעית, שנקראת שנת השמיטה, אנחנו לא עובדים את האדמה ולא זורעים או קוצרים את הפירות. הפירות שגדלים בשנה הזאת קדושים בקדושת שביעית, ויש להם חוקים מיוחדים שלא כמו בשאר השנים. למשל, אנחנו לא יכולים למכור אותם או להשתמש בהם בצורה שאינה נאותה. אנחנו גם צריכים לאכול אותם רק בארץ ישראל, ולא להוציא אותם לחו"ל. גם צריכים להשאיר אותם לחיות ולעניים שיבואו לאסוף אותם מהשדות. בסוף השנה, אנחנו צריכים להשליך את הפירות שנשארו לפח, ולא לשמור אותם לשנה הבאה12.
מה הקשר שנת שמיטה לט"ו בשבט
שנת שמיטה היא השנה השביעית במחזור של שבע שנים, שבה אין עובדים את האדמה ומניחים אותה לנוח. ט"ו בשבט הוא ראש השנה לאילנות, שבו מתחלפת השנה לפירות שעל האילנות. יש קשר בין שנת שמיטה לט"ו בשבט בנוגע לקדושת הפירות ולחיוב התרומות והמעשרות. פירות שחנטו בשנת השמיטה, אפילו לפני ט"ו בשבט, קדושים בקדושת שביעית ופטורים מתרומות ומעשרות. פירות שחנטו בשנה שאחרי השמיטה, אפילו לפני ט"ו בשבט, אין בהם קדושת שביעית, חייבים בתרומות ומעשרות, ומפרישים מהם מעשר שני.
חברים יקרים אז זה החומר למבחן

מוקדש ל כל, מי, שמשתתף, בחידון, ❤️
2
2
35


  הוספת תגובה
שם מיקמק
תגובה
 
 
18/01/2024   14:01 אוריה1569  2
חופששששש1 תודה אלופה
17/01/2024   19:50 חופשששש1  1
מהמם
טו בשבט שמח❤️