קהילה - היצירות של אוריה1569
אוריה1569
223
197

מחפשים תחפושות שאלות + לימוד לחידון פורים 26/02/2024

היי חברים מה קורה היום אני רוצה היום ביצירה לתת לכם אפשרות לשאול אותי שאלות על תחפושות מה בא לכם להתחפש אני אתן תשובה אתם רוצים לדעת מתי אז כחו קישור ליצירה אחשב
קישור ליצירה

חשוב לי לומר לכם שגם אתמול העלתי יצירה על המלצות כחו גם קישור אחשב
קישור ליצירה

ואחשב אם בא לכם להתחפש נתחיל אז תראו בתאריך ה 11/03/2024 תקבלו את התשובות למי שאין זמן יכול לכתוב לי שאין לו זמן לחקות ואני אשלח לו ביצירה הזאת תשובה רק שיכתוב את זה בתגובה כדי שהדע לענות מקווה שיראה וענה במהרה אבל אם את רוצים המלצות למה להתחפש תשאלו ביצירת המלצות יש לה קישור בהתחלת היצירה ואגב מי שרוצה יכול לשאול אותי שם על תחפושת אני מעדיף פה שם זה המלצות פה זה תשובות שם אני ממליץ לכם על איפה מה פה אני כותב לכם איפה אתם יכולים להשיג עזבו פשוט אם אתם רוצים תשאלו פה שם ואני יענה אחשב אני אסביר לכם שוב תראו אם יש לכם תחפושת מיוחדת אתם יכולים לבקש ממני מאיפה אני יכול נגיד להשיג תחפושת של שוטר? אם לא רגע נכון כתבתי לכם תכתבו שם פה אז אחשב נזכרתי למה כתבתי תקראו זה חשוב אם אין לכם תחפושת תכתבו שם כי אז אני אמליץ לכם אם אתם רוצים תחפושת מסוימת אז זה פה אחשב הבנתם אם יש לכם תחפושת מסוימת זה פה אם לא אז זה בהמלצות אחשב הבנתי למה עשיתי גם זה וגם אחשב אני הבנתי אוקי הבנו את התחפושת

אחשב חברים נעבור קצת ללמוד לחידון פורים
אחשב נדבר על מעלת השמחה בחודש אדר
חודש אדר הוא החודש השנים-עשר והאחרון בלוח השנה העברי, והוא חודש של שמחה והודיה לה’ על הנסים שעשה לנו בימי אחשורוש, כשהציל את היהודים מהשמדה שחשב המן הרשע. בחודש אדר אנחנו חוגגים את חג פורים, שהוא חג של נס, שמחה, אחדות, ותורה.

אבל למה דווקא בחודש אדר צריך לשמוח? האם לא יש חודשים אחרים שיש בהם נסים וחגים? מה המיוחד בחודש אדר שמעניק לו את המעמד הייחודי של חודש השמחה?

התשובה לשאלה זו נמצאת במקורות חז"ל, שמסבירים את הטעמים ההלכתיים, ההיסטוריים, והרוחניים לשמחת אדר. אני אציין כמה מהם:

הטעם ההלכתי: חז"ל קבעו שצריך לשמוח בחודש אדר על פי הפסוק שאומר "משנכנס אדר מרבין בשמחה" (תענית כט, א). הפסוק הזה מבוסס על המקרא שאומר "וליהודים היתה אורה ושמחה וששון ויקר" (אסתר ח, טז). המקרא מתאר את המצב הרוח של היהודים לאחר שנגזר להם הצלה מהשמדה שחשב המן. חז"ל למדו מכאן שחודש אדר הוא חודש של שמחה והודיה לה’ על הנס שעשה לנו, ולכן צריך להוסיף בשמחה מתחילת החודש ועד סופו1 [2][2].
הטעם ההיסטורי: חז"ל קבעו שצריך לשמוח בחודש אדר על פי המסורת שאומרת שבחודש אדר נולד ונפטר משה רבינו, שהוא הנביא הגדול של עם ישראל. משה הוא המושיע שהוציא את בני ישראל ממצרים, והמתווך שהביא להם את התורה מסיני. משה הוא גם המודל לכל החכמים והנביאים שאחריו, והוא נקרא "עבד ה’" ו"איש האלוקים". חז"ל אומרים ש"משנכנס אדר מרבין בשמחה" הוא רמז ל"משה נכנס אדר מרבין בשמחה", כי בחודש אדר נולד ונפטר משה, וכי בחודש אדר נעשו לו נסים רבים, כמו המכות וקריעת ים סוף34.
הטעם הרוחני: חז"ל קבעו שצריך לשמוח בחודש אדר על פי העיקרון שאומר "אין סימן יותר לגאולה מהשמחה". חודש אדר הוא חודש של גאולה וחירות, כי בו נגאלו היהודים מעבדות לפרעה ומסכנת המן. חודש אדר הוא גם חודש של עלייה ברוחניות וקירוב לה’, כי בו קיבלו היהודים את התורה באהבה וברצון, ובו חזרו לה’ בתשובה ובתפילה. חודש אדר הוא גם חודש של הסתר פנים, כי בו ה’ עשה לנו נסים נסתרים, שלא נזכר שמו במגילת אסתר, אבל ניכרים בהשגחתו הפרטית עלינו. חודש אדר מלמד אותנו לראות את ה’ בכל מקום ובכל זמן, ולשמוח בחיינו ובתורתנו .
אחשב נדבר על למה לא צריך גם לשמוח בחודש תשרי
כשאני אומר שלא שמחים בחודש תשרי, אני מתכוון למנהג שלא לברך את החודש בשבת שלפני ראש חודש, כמו שאנחנו עושים בשאר החודשים. הסיבה למנהג זה היא לבלבל את השטן, כדי שהוא לא ידע מתי חל ראש השנה ולא יוכל לקטרג עלינו ביום הדין12. יש גם אומרים שהמנהג נובע מכבוד לה’ שהוא מברך את החודש הראשון לחודשי השנה, ושברכתו של ה’ היא פרשת ניצבים שאנחנו קוראים בשבת זו1.

אבל זה לא אומר שאין שמחה בחודש תשרי. להפך, חודש תשרי הוא חודש של שמחה וחגיגה, כי בו חוגגים חגים רבים ומשמעותיים, כמו ראש השנה, יום כיפור, סוכות, שמיני עצרת ושמחת תורה. בחגים אלו אנחנו מביעים את הודינו ואהבתינו לה’, ומשמחים את עצמנו ואת האחרים במצוות ובסעודות. במיוחד בשמחת תורה, אנחנו משמחים את התורה ומשמחים את ה’ בריקודים ובשירות, ומקבלים את התורה באהבה ובשמחה34.
אחשב חברים נסיים את היצירה כי היצירה למדנו על מעלת השמחה בחודש אדר שיעור הבא נלמד על המגילה ועל תענית אסתר אחשב אני אגיד לכם ביי נתראה ביצירה הבאה שהיא מחר ואז יש לי חופש ליום איזה כיף ייאלה ביי ניפגש ביצירה מחר חח

מוקדש ל כל, עוקבי, ❤️
4
3
67


  הוספת תגובה
שם מיקמק
תגובה
 
 
29/02/2024   14:24 גלידה6271  3
פרמידההאש טוב תודה אלוף שלי! ארשם בשמחה! בכיף ובאהבה ❤️
27/02/2024   10:04 גלידה6271  2
תודה
27/02/2024   09:58 פרמידההאש  1
מהמם!
יש הגרלה בקהילתי:)
שווה להרשם!