קהילה - ציורים וצילומים
|
|
שיעור 16 - אימפרוביזציה
|
15/11/2020 |
"שלום תלמידים. השבוע היה אמור לעלות שיעור שהכנתי במיוחד על מכונות משקה. השיעור מתעכב עקב תקלה טכנית ועלי לאלתר לכם שיעור. בשיעור זה נשפר את היכולת שלכם לאלתר" (אימפרוביזציה).
לפני שנמשיך לשיעור - מוזמנים להשלים את השיעורים הקודמים. קישורים בסוף השיעור.
אלתור היא יכולת חיונית בחיים הדורשת תרגול מסוג מיוחד. התרגולים שהרוב מורגלים אליהם מתבססים על תבנית מורכבת. למשל, בשיעורי נגינה לומדים לנגן שיר מסוים שניתן לנגן אותו בדרך מסוימת. שינוי תווים ישנה את השיר, אך גם על בסיס אותו השיר ניתן לנגן. אתם יכולים לנגן את אותו השיר באקורדים בלבד, בתווים בלבד או ליצור מגוון שילובים שונים בין אקורדים. אתם יכולים להוסיף תווים ואקורדים של מעבר ולהכניס אותם במהלך השיר. כך ניתן לאלתר על בסיס משהו קיים, מבלי להתרחק מהשיר המקורי.
מקור המילה "אלתור" הוא מהשפה הארמית, ומשמעותו "על המקום".
המונח "אימפרוביזציה" (אלתור בשפה המקצועית) הוא רב שימוש בתחומים רבים. ההבדל העיקרי בין האלתור לבין יצירתיות, הוא שאלתור חייב להתבצע באופן ספונטני שאינו מאפשר תכנון מודע או תיקון טעויות בדרך. אין דרך לסטות מהתוכניות שבחרתם לכם אם אתם מאלתרים את התוכניות תוך כדי.
האלתור הוא מנגנון יצירתי המבוסס על חוסר ודאות. מהותו של האלתור היא המצאה וחשיבה מהירה, מכיוון שהאלתור הוא המצאה תוך כדי עשייה. דוגמא מוכרת במיקמקי העיר, היא המיקסינימה. כאשר מגיעים לאולם המיקסינימה ואין סרט, חלק ממיקמקי העיר נוהגים לאלתר הצגה לשאר המיקמקים בקהל.
האימפרוביזציה יעילה גם במציאת פתרונות יצירתיים. למשל, מיקמקים ללא גישה לשרת מנהלים שפספסו את פתיחת המיקאנטרי בקרחת היער יצטרכו לאלתר להם מגבות. כמו כן, רוב המיקמקים ללא מנוי יצטרכו לאלתר בגדי ים למסיבות בריכה. אצל כמה וכמה מיקמקי עיר ניתן לראות אלתורים מעניינים בנושא זה.
מקור מידע: בלוג "מה חדש?" 18/03/2020 - יומיקמק מיוחד לרגל המצב
משימת זכות: לכולנו יש שלושה שמות – השם שלנו לא במיקמק, שם המשתמש שלנו ושם הדמות שלנו. משימה זו מתמקדת בשם הדמות שבחרתם לעצמיכם. עליכם לנסות להרכיב מהאותיות של שם הדמות שלכם כמה שיותר מילים. את המילים שמצאתם, תכתבו ביצירה משלכם או כאן בתגובות. חובה לכתוב גם את שם הדמות שלכם ואילו אותיות בחרתם. אין להשתמש באותה אות פעמיים באותה מילה, אלא אם יש לכם אותה פעמיים. השלמת משימה זו תוסיף לכם נקודה על כל מילה חדשה שתרכיבו.
קישורים לשיעורים הקודמים: שיעור 1 – פתיחת שנת הלימודים הרביעית [חובה] שיעור 2 – מיק מאגוס [זכות, לא חובה להיות בשיעור] שיעור 3 – בחירות 2011 [זכות, לא חובה להיות בשיעור] שיעור 4 - תהליך האימוץ [חובה ליתומים וזכות לשאר] שיעור 5 – נקודות התלמידים בשנת הסטודנטים [חובה] שיעור 6 – שמונת היסודות [חובה לאשפים וזכות לשאר] שיעור 7 – המחלה הנדירה ממיקפולקו [זכות, פתוח לכולם] שיעור 8 – ציפור המקמקן [שיעור זכות, הקישור המעודכן] שיעור 9 – שיעור חברה [שיעור זכות, מומלץ למיקמקים שאוהבים לבלות יחד ומשפחות חדשות] שיעור 10 – הנקודות של שנת היורשים [שיעור זכות, ניתן לצבור נקודות אלה עד סוף שנת 2020] שיעור 10 – הנקודות של שנת היורשים [שיעור זכות, זהה לשיעור הקודם, אך אינו במצגת] שיעור 11 – נקודות חיבה [שיעור זכות, חובה לכל התלמידים שרוצים למלא את טופס נקודות החיבה] שיעור 12 – הר ההישגים [שיעור זכות, חובה לחברי מסלול אגודת יד להישג] שיעור 13 – משימה מס' 1 במסלולי הלימוד [חובה לכל מסלולי הלימוד] שיעור 14 – איך להעביר נקודות לחסכונות [חובה לכל מסלולי הלימוד] שיעור 15 – משימה מס' 2 במסלולי הלימוד [חובה לכל מסלולי הלימוד]
|
|
מוקדש
לוסי, תודה-על-העזרה, קיבלת-נקודת-חיבה-ממני-והקדשה-חד-פעמית, אמלי45639 | |
|
|
|
|
|
210
|
|
|
|
|
|
|
|
|
20/09/2022 17:55 |
בראני899 |
14 |
שם הדמות שלי הוא בראני: ב- בטמן ר- רקפת א- אהבה נ- נוכחת י- ייחודית |
|
|
|
|
|
31/01/2022 19:22 |
IמעיןI |
13 |
קוראים לי מעין❤ מ - מים ע - עין טובה י - ים ן אני כותבת אותה פשוט בסוף - שולחן. אני עושה ליתר בטיחון גם בהתחלה נ- נמנמה (מילה נרדפת לפיגמה) |
|
|
|
|
|
29/01/2022 20:39 |
בינדי1243 |
12
|
קוראים לי ליליה ליולי אני אומרת רק בכל האותיות לא פעמים ל- לב י - ישראל ה- הצגה ו- ורד |
|
|
|
|
|
29/01/2022 19:05 |
נויה5850 |
11
|
אופסי עשה לי ממשתמש אחר תיקון משימת זכות 16: שם הדמות שלי הוא שירה ש- שולחן י- יומן ר- רכב ה-הדס זה הטוב |
|
|
|
|
|
29/01/2022 19:01 |
אינדי5038 |
10 |
קוראים לי שירה ש- שמש י - יהלום ר- ריבה ה- הדס |
|
|
|
|
|
12/07/2021 09:12 |
אגסיס400 |
9
|
קוראים לי אגס אגסעית א- ארמון ג- גמל ס- סלסילה
א- אגם ג- גיליון ס- סל ע- ערמון י- ירח ת- תפוז |
|
|
|
|
|
24/01/2021 23:14 |
קרמבו1215 |
8 |
בו מרק מו {הקול שעושה הפרה} {כן אין לי רעיונות} וזהו כרגע |
|
|
|
|
|
15/12/2020 00:19 |
קרמבו1215 |
7 |
ושכחתי גם מר |
|
|
|
|
|
15/12/2020 00:17 |
קרמבו1215 |
6 |
מצאתי עוד מילים מור {שם של ילדה} קר קמו {קמים בלשון עבר} ונראה לי שאני לא אמצא עוד... |
|
|
|
|
|
08/12/2020 17:01 |
קשת1994 |
5 |
קשית קש קשה מוקש (מכשול) שתיל שתו רשת |
|
|
|
|
|
29/11/2020 17:21 |
קרמבו1215 |
4 |
רמבו {המשחק הזה עם המקל שצריך לעבור מתחת} מוקרם קרו {כאילו דברים שכבר קרו} קרם ונראה לי שזה הכל |
|
|
|
|
|
16/11/2020 18:16 |
פיליניה112 |
3 |
שלום, מילי, אני רוצה להתחיל ללמוד במיקסקול! |
|
|
|
|
|
16/11/2020 16:57 |
נוי25897 |
2
|
נוי נו(כיאלו למהר) נורבגיה נוירולוגיה נוירוטרנסמיטר
נירא לי זהו❤ |
|
|
|
|
|
16/11/2020 10:00 |
אמלי45639 |
1
|
לוסי יולי לול סל סול סייל הממ נראלי זהו |
|
|
|
|
|
|
|