קהילה - ציורים וצילומים
שימשיה999
229
329

שבוע המעשים הטובים #4 17/03/2021

היי אלופים,
אז לבקשת זואי המהממת זה הנושא של היום זה נושא שאני גם התכוונתי לדבר עליו. היום אנחנו נדבר על אנשים וילדים עם מוגבלויות. יש כאלה שנולדים עם מוגבלות יש כאלה שבעתיד מקבלים מוגבלות ויש כאלה שבעקבות מצב רגשי מקבלים מוגבלות יש אין סוף מקרים ואני הולכת היום לתת לכם תמצית מכל הדבר הענק, הגדול והמסובך הזה שנקרא מוגבלות.

❤️אוהבים את התוכן שלי -❤️
אם אתם אוהבים את התוכן שאני מסבירה על קשיים על מודעות וכל מיני כאלה אתם מוזמנים לרשום לי בתגובות ואני אמשיך לעלות יצירות מודעות בלי קשר לשבוע המעשים הטובים.
❤️אם אתם לא מבינים אבל מתעניינים או רוצים לדעת רק משהו מסויים❤️

אם אתם מתקשים בקריאה או שאתם מרגישים שזה ארוך לכם אבל אתם רוצים לקרוא או שאתם מתעניינים בשאלה מסויימת סימנתי את הכותרות בלבבות אז כל מה שאתם צריכים זה לחפש איפה יש לב ואז לקרוא ליד כל לב על הנושא שאני אדבר עליו וככה תקראו את מה שאתם רוצים לדעת.

❤️מה היא מוגבלות מוחית❤️

מתוך המילה מוגבלות ניתן להבין שזה משהו שמגביל אותך. איזה מוגבלויות יש? מוגבלויות יש? פיזית, מוחית ועוד אחרים... שני אלה הן מוגבלויות עיקריות אז אני בוחרת לדבר עליהן... מוגבלות מוחית בעצם מגביל על המוח בעצם אי ללמוד בקצב של אנשים ללא התופעה. יש דברים שבחיים שאדם כזה לא יוכל ללמוד. לדוגמא אדם עם מוגבלות מוחית בגיל 19 יכול להתנהג ולהבין דברים שמבין ויודע ילד בן 10. לדוגמא אתה לומד למבחן במתמטיקה ואתה לא מבין את החומר אבל תוך פחות משנתיים בדרך כלל אתה לומד את החומר אפילו קצת, אדם עם מוגבלות מוחית יבין את החומר רק אחרי יותר מחמש שנים וברוב הפעמים אפילו יותר ולפעמים הוא לא ילמד זאת בחיים... אם יש לך מוגבלות מוחית אז עוד אחת מהתופעות היא בהתבגרות שלך לדוגמא אתה מתחיל להכין את האוכל שלך לבית הספר נגיד בגיל 9 אז אדם אם המוגבלות יוכל להכין לעצמו כריך לבית הספר רק שיהיה במקרה הטוב והקצר בן 14. אני בתוך מסגרת העשרה לילדים ובמהלך התוכנית הלכנו לביקור במקום המספק מסגרת חינוך לאנשים מבוגרים עם מוגבלות מוחית ולמדנו מה זה מוגבלות כזו, איך הם מעבירים את היום, מה הם עושים שם, אז אני אספר לכם אז יש להם חדר אוכל ומטפלות מאכילות אותם כמו תינוקות כי הם לא יכולים להאכיל את עצמם, לגבי פעילויות יש שם מטפלות ואיתן הם יוצרים במדבקות ובטושים ולפעמים גם עם חימר מעסיקים אותם כמו שמעסיקים ילד בגן. יש שם שעת סיפור בשעת הסיפור הם קוראים ספרים של ילדים בגן כמו "לבד על המרבד" "חתול גדול חתול קטן" "לקוף יש בעיה" וגם סיפורי נסיכות כמו היפיפיה הנרדמת וכו' במהלך העבודה ובשעת הטלוויזיה הם שומעים שירים השירים הם של ערוץ בייבי. (שירי תינוקות) אנחנו פגשנו אנשים מעל גיל 30 שרואים בייבי. בעצם הם נמצאים אצל ההורים שלהם שהם ישנים ובבוקר בשעה 7:00 באה הסעה לקחת אותם למקום שבו מעבירים להם את הזמן כמובן שההורים משלמים על זה ובשעה 19:00 (שבע בערב) ההסעה מחזירה אותם לביתם הם הולכים לישון וככה כל יום.

❤️מהי מוגבלות פיזית❤️

מוגבלות פיזית זו גם מוגבלות התנהגותית, כלומר אתה לא יכול להתנהג בצורה נעימה ומכבדת אתה לא שולט בתנועות שלך לדוגמא ילד באמצע הרחוב שמח ויש לו מוגבלות התנהגותי הוא לא יכול לחייך או לצחוק או לומר אני שמח הוא יתחיל לדפוק ולצעוק כמו משוגע אבל הוא לא יצעק אני שמח הוא פשוט צועק אההההההההה תחשבו מה זה שהוא כועס אם ככה הוא שמח. מוגבלות פיזית היא גם אפשרות תזוזה מוגבלת לדוגמא אנשים שנעזרים בכיסא גלגלים לפעמים כי זו מוגבלות פיזית שלהם הם לא יכולים לעשות פעילויות מסוימות. ולפעמים זה קורה אחרי תאונה או מקרה ואז מקבלים מוגבלות.

❤️מאיפה מקבלים מוגבלות ואיך?❤️

יש ילדים שנולדים פגים פג זה לפני הזמן תינוק רגיל היה בבטן של אמא תשעה חודשים ילד פג בבטן של אמא פחות מתשעה חודשים, במהלך תשעה החודשים אנחנו מקבלים את כל החושים וכל הגוף שלנו נבנה. ילד פג שנולד לפני הזמן זה אומר המערכות בגוף שלו לא נבנו עד הסוף לדוגמא: ילד פג יכול לא לראות כי העיניים שלו לא הספיקו בזמן הזה ליבנה כמו שצריך זה גם יכול להיות בעיית שמיעה כי האוזניים לא הספיקו ליבנה כמו שצריך זה יכול להיות בעיה במוח זה יכול להיות בעיה התנהגותית זה יכול להיות המון. ילדים כאלה נקראים אוטיסטים או ילדים על הרצף. זה הולך גם לפי דרגות תלוי במצב של הילד יש ילדים על הרצף (ילדים שנולדו לפני הזמן) במצב טוב שהם יכולים לקרוא ויכולים להתנהג יפה בציבור ויש כאלה שלא יכולים לדבר שלא מרוכזים ולא מקשיבים שלא יכולים לפתור תרגיל פשוט כמו: 1+1=2 .

מוגבלות נוספת היא מוגבלות שמקבלים בזיקנה לדוגמא סבתא שלך הייתה פעם ילדה והיא יכלה לעשות המון דברים לדוגמה לרוץ ככל שהיא תתבגר יותר לדוגמה בת 90 יהיה לה קשה לרוץ. אז פעם הייתה לה שמיעה טובה ואם השנים השמיעה שלה כבר לא כל כך טובה והיא לא שומעת טוב. אז לפעמים זה קורה מהתבגרות.

עוד מוגבלות בסיסית ומוכרת היא בעקבות מקרה או תאונה אחרי שאתה עובר את זה קורא לך משהו במוח או בגוף ובעקבות זה אתה מקבל מוגבלות.

_________________________
זה באמת הבסיס של הבסיס
ויש עוד כל כך הרבה ללמוד
ולי יש ניסיון אישי עם אנשים
בעלי מוגבלויות שונות אז אני
יודעת על מה אני מדברת ואם
אתם רוצים שאני אספר לכם
עוד קצת על הנושא הזה
כמובן שאתם מוזמנים לרשום
בתגובות.
__________________________

❤️מה אני יכול לעשות כדי לעזור ולתרום לאנשים עם מוגבלות?❤️
אז כל מי שיכול ומוכן לתרום מעצמו זה בשבילכם!! כל מה שאתם צריכים לעשות זה לרשום בגוגל ולחפש עמותות ולתרום להן וממש בקרוב מגיע חג פסח אז זה בדיוק הזמן לתרום לארוחה חמה לאנשים עם מוגבלויות ומשפחות לאנשים עם מוגבלות שבגלל המוגבלות שלהם יש להם בעיות כלכליות וכל מיני סיבות שאין להם אפשרות לחגוג את החג. אז תעשו להם שמח ותדאגו להם לארוחה חמה!! ואם החלטתם לתרום תקראו על העמותה שבחרתם לתרום עליה שלא יעבדו עליכם ושתתרמו למי שאתם רוצים. זה חלק חשוב מאוד!! גם אני תרמתי כסף לארוחה חמה עבור אנשים שסובלים מהבעיה הזו.

❤️לא צריך לצחוק על אנשים עם מוגבלות❤️

זה ממש לא נעים לעבור דבר כזה ואני בטוחה שאתם גם לא תרצו לעבור את זה ולכל אלה שצוחקים עליהם זה ממש לא נעים אז לא צריך להתנהג אליהם בצורה לא מכבדת כי הם לא שולטים בזה והם לא רצו להיות ככה ובכללי אל תצחקו על אנשים זה ממש לא נעים. להיות שונה זה להיות מיוחד וזה אחד המשפטים הכי חשובים שצריך לקחת לחיים תמיד תהיה אתה ואל תשתנה כי בסוף מי שמתנהג לא יפה יקבל את לקח החיים ואם מתנהגים אליכם לא יפה ואומרים שאתם מוזרים או שונים תדעו שהשוני זה כוח ולהיות מוזר ושונה זה להיות מיוחד כי אם כולם היו דומים העולם לא היה קיים כי אם כולם היו עושים אותם דברים לדוגמא בנאים לא היה מישהו שעובד בסופרמרקט ויביא אוכל ולא היה מישהו שיספק חשמל וכו' וכל מי שמנסה להיות מישהו אחר בסופו של דבר ישלים עם עצמו שזה מי שהוא ושהוא מיוחד ומדהים כמו שהוא והוא לא צריך להשתנות בשביל אף אחד.

אוהבת אותכם המון אלופים שלי!!! ותודה על כל התמיכה המטורפת ואני שמחה שאתם אוהבים את התוכן שלי ואת מה שאני מאמינה בו אני אוהבת אותכם מכל הלב ושוב תודה על התמיכה ונתראה מחר ביצירה הבאה!!
שימשיה999❤️❤️

מוקדש ל זואי4הבובה
7
7
65


  הוספת תגובה
שם מיקמק
תגובה
 
 
20/03/2021   11:11 שימשיה999  7
תודה רבה לכולם אני קוראת את הכל ומתרגשת! ❤️
19/03/2021   07:22 ספנטינה656  6
מושלמת
18/03/2021   23:00 גילי12521  5
מהממת!!
18/03/2021   14:10 יהלום1167  4
ווווואוו קראתי הכל עובדות ממש מענינות יותר מחצי אני לא ידעתי חחחחח ביכ אבל זה פינות מענינות לשמוע על דברים שמעולם לא חשבת אליהם פתאום התחלתי לרחם אליהם מסכנים מה עובר אליהם...
תודה לך על פיניות מדהימות ובמיוחד מעשירות
18/03/2021   13:41 זואי4הבובה  3
קודם כל תודה!! תודה שהקדשת לזה יצירה. חשוב לי לציין שהרבה מהמוגבלויות כאן זה דוגמאות קיצוניות יחסית. למרות האספרגר שלי, למדתי בכיתה רגילה. יצא לי לראות הרבה במצבים יותר קיצוניים יחסית אלי, אבל הרוב לא היו קיצוניים כמו הדוגמאות ביצירה שלך. יש גם דברים שאני מזדהה איתם בדוגמאות שלך. אני עדיין לא ממש יודעת לבשל לעצמי ומחשיבה הכנת סנדוויץ' וחימום במיקרוגל בתור בישול, למרות שאני יודעת שזה שונה. דבר אחרון - הלבבות ביצירה שלך ממש מוסיפים ועושים שזה ישר יחמם את הלב ויעלה חיוך על הפנים :)
18/03/2021   07:50 קייט110  2
איזה יופי שאת מעבירה כזה מסר!!!!
מהממת!!!!
18/03/2021   07:19 סתיו9334  1
מהמם ונכון!