קהילה - ציורים וצילומים
mili11
337
540

שיעור 9 – פעילויות משותפות (שיעור חברה) 03/10/2021

"ברוכים הבאים לשיעור החברה הראשון השנה. בשיעור של היום נלמד על כמה וכמה מיומנויות חברתיות אשר נועדו לעזור לכם להנות ביחד עם אחרים ולמצוא חברים חדשים במיקמק סיטי" (וחלקן גם מחוץ לה).

לפני שנמשיך לשיעור - מוזמנים להשלים את השיעורים הקודמים. קישורים באתר של מיקמקי העיר.

קישור לשיעור 9 המקורי – מיועד לתלמידים המעוניינים לראות מקורות מידע של רכבות מיקמקים, אשר הם הדבר היחיד שלא עבר לשיעור הזה ולא מופיע בשום מקום אחר. שיעור 9 עולה בגרסה חדשה זו, בשביל להסיר את כל החלקים שאינם רלוונטים בשיעור 9 המקורי.

שיעור זה מהווה שיעור המשך לשיעור מס' 4, העוסק בתהליך האימוץ של בית-היתומים מיקסקול. השיעור של היום מחולק ל-15 סעיפים של פעילויות שונות המומלצות למסיבות ואירועים. בחלק מהפעילויות כתבתי שאין לעשות דברים בצורה מסוימת, העלולה להיות פוגענית כלפי אחרים. אנא התייחסו לכך ברצינות, בכדי שתוכלו להנות מהפעילויות הנל בצורה המירבית.

מקור מידע:
שיעור 4 – תהליך האימוץ

1. החלפות – ביומיקמק ניתן לקיים מסיבת החלפות המבוססת על שוק "קח-תן", בה כולם עושים החלפות עם כולם. בימי הולדת בהם יש לילד/ת יום-ההולדת מנוי, או לחילופין מתקיימים ביומיקמק, ניתן לעשות חלוקת מתנות בהחלפות. זאת ההזדמנות לתת מכל הלב מבלי להתחשבן על מה מקבלים בתמורה.

2. תמונות לקהילה – אין כמו להתאסף עם כמה מיקמקים באותו אזור, לצלם תמונה שכולם ביחד עושים את אותו הריקוד ולהעלות לקהילה. מומלץ לעשות את ריקודים, מכיוון שבתנועה תמיד רואים את הלבוש.

3. חפש את המיקמק – מבוסס על החיפוש של האפיקומן בפסח. לפני שה-"אפיקומן" הולך להתחבא, הוא מוודא שיש לו את כל חברי המסיבה במיקטוק. כשהוא כבר במחבוא, עליו לשלוח לכולם רמז במיקטוק על מקום המחבוא שבחר. אין להתחבא בבתים הפרטיים ובחצרות. ניתן להחליט על פרס. למשל, ניתן לפתוח מונית לונדון למיקמק המתחבא ולמיקמקים שמצאו אותו ראשונים ולנסות להגיע ביחד למיליון.

4. תופסת – בלי פריטים שמשנים מהירות כמו רכבים ונעליים מעופפות לאף אחד מהמשתתפים, בוחרים תופס והשאר בורחים. אם יש יותר מטופס אחד, מומלץ לשים לתופסים פריט שמבדיל אותם מהאחרים כמו כובע או חולצה בצבע זהה. יש לעבור על מיקמק אחר על מנת לתפוס אותו. אם רק קצה האוזן נגע, זה לא נחשב. מומלץ לעשות תופסת חלל בכוכב המינימיקים הסגול, אליו ניתן להיכנס גם מבלי לקנות חליפת חלל מלאה, כל עוד קונים קסדה ולובשים אותה. ניתן לעשות גם תופסת במסלול המירוצים, אך שם יש לבחור בשני תופסים שונים, על מנת להוסיף כמה שיותר עניין למשחק.

מקור מידע:
May the 4th be with you

5. הזמנת אוכל – אם המסיבה במיקפה פרטי, מוזמנים לגלם את תפקיד הלקוחות או המלצרים. תקנו אוכל, תשימו אותו עליכם כדי 'להעביר' אותו ללקוחות שביקשו אותו, הסירו אותו ועברו ללקוחות הבאים. בתור לקוחות, נצלו את זמן האוכל לשיחה עם הלקוח/ה שמולכם. תשאלו על האוכל האהוב עליהם והציעו להם לשחק במשחקי ארוחות שונים להעברת הזמן.

6. "אני חושב/ת על"- משחק ארוחות לדוגמא שבו אחד מיושבי השולחן חושב על משהו ומי שמולו שואל שאלות, כמו האם זה חי, צומח, דומם ועוד. מומלץ להתמקד בדברים של מיקמק סיטי ולראות עד כמה טוב אתם מכירים את העולם שבו אתם מבלים ביחד. שימו לב שאם בחרתם לשחק את המשחק הזה על מידע תוך משחקי, "מיקמק" נחשב "חי", ואילו השלט של יערות מיקמק נחשב "צומח" וגם "דומם".

7. "עקבו אחרי" – משחק ריקודים שבו מיקמק אחד עושה תנועה וכולם חוזרים אחריו. ניתן לעקוב אחרי כל המשתתפים או לבחור משתתף מסוים שמוביל את המשחק. ניתן גם להתחלק לשני קבוצות, כשלכל קבוצה יש מוביל משלה. אפשר להפוך את זה גם למשחק בסגנון "מלך התנועות", בו אחד המיקמקים יוצא וכשהוא חוזר הוא צריך לנחש מי מוביל את התנועות.

8. חידון/שאלון – מומלץ להכין מראש לפני האירוע, אך אפשר גם לאלתר על המקום. אם זה שאלון, נהוג להתרכז בשאלון בנושאים של מיקמק סיטי ובמיקמקים ספציפיים. בימי הולדת נהוג להכין שאלון על ילד/ת יום-ההולדת. במקרה זה, שימו לב שלא לחשוף בשאלון מידע על המשתמש עצמו.

9. משחק הצדדים – בכל פעם מישהו מכריז למשל "מי שאוהב שחור לצד ימין ומי שאוהב לבן לצד שמאל". כל המיקמקים הולכים לצד שהם מרגישים שיותר נכון להם. אפשר להיות גם באמצע. שימו לב שלמרות שאומרים על הצדדים דברים הפוכים, אין להגדיר את אחד הצדדים בתור "שונא" או לבחור שבצד אחד יש מיקמק אחד ובצד שני מיקמק שני.

10. "בואו לשטיח" – דומה למשחק הצדדים, אך כאן יש מקום אחד לבוא אליו. מומלץ לקיים בבתים עם שטיח כדורגל או כדורסל. במשחק זה ניתן להגיד דברים כמו "מי שיש לו שיער סגול" וכדומה. המיקמקים שמה שאמרו נכון לגביהם באים לשטיח ומתיישבים עליו. כאשר נשאלת השאלה הבאה, המיקמקים שזה לא נכון לגביהם וכבר נמצאים על השטיח קמים ממנו והולכים הצידה.

11. סבב סיפורים – נהוג לספר בימי הולדת סיפורים על ילד/ית יום-ההולדת, אך גם באירועים אחרים ניתן לספר סיפורים כלליים על מיקמק סיטי. אתם יכולים לספר איך פגשתם מיקמק כלשהו בפעם הראשונה, על חוויה מעניינת של משימה שהשלמתם ביחד, מה קרה בפעם האחרונה שהלכתם ביחד עם חברים למיקפה שבמערב העיר ועוד. שימו לב שלא להשמיץ את שמו של אף אחד בסיפורים. אם יש מיקמק שהתנהג לא יפה, עדיף שהוא יהיה אנונימי.

12. נאומים – בין אם אלה ברכות או פרגונים למארגני המסיבה ולקהל האורחים שבא, יש לכם הזדמנות לשתף את כל מי שבא לאירוע במה שיש לכם להגיד. בנאום נהוג להתחיל בלהסביר למה כולכם התכנסתם כאן היום ולהמשיך לתודות. בברכות יום-הולדת נהוג לאחל "מזל-טוב" ומשהו אישי שמרגיש לכם מתאים לאותו המיקמק אותו אתם מברכים. אם המיקמק אוהב נדירים, אחלו לו את כל הנדירים שבעולם. אם הוא אוהב מסיבות, אחלו לו לחגוג כאילו אין מחר ושיהיו לו עוד המון הזדמנויות לחגוג שוב. הבנתם את העיקרון.

13. מחבואים – משחק מוכר שלרוב משחקים ביערות מיקמק, כי זה המקום שהכי פשוט להגיע אליו. עדיף לא לעשות מחבואים בכל מיקמק סיטי, מכיוון שזה הרבה שטח לחפש בו. האזור השני שבו משחקים לרוב הוא המערה החשוכה, אליה ניתן להגיע בעזרת קסם "בחזרה לעבר" המופיע במקורות המידע ובהשתגרות אל מיקמק שכבר נמצא שם. המקום השלישי הוא המיקניון. חובה לחשוף חלק קטן מהמיקמק שלכם בעת ההתחבאות. ניתן לבחור שהחלק החשוף הוא שם המשתמש המופיע מתחת למיקמק.

מקורות מידע:
מיקמק – הנוסע בזמן (משיגים את הקסם "בחזרה לעבר" בשדרוג זה)
מחבואים במיקמק?!

14. תצוגת אופנה – איני ממליצה לעשות זאת כתחרות, מכיוון שאלו שלא ממשיכים לשלב הבא במינימום משתעממים בצד ועלולים להיפגע מכך שלא המשיכו לשלב הבא. בחרו נושא לבוש שלפיו כל המשתתפים צריכים להתלבש, כמו "פיג'מה" או צבע כלשהו. אין להעיר לאחרים הערות פוגעניות כלפי הלבוש שבחרו. זכרו שלכל אחד יש חוש אופנה שונה לפחות במעט משלכם בכל מקרה. בגלל שחילוף התלבושות לוקח זמן מה, ניתן להחליט על נושא לבוש למסיבה בתחילת המסיבה ולעשות פעילות שבה מחליפים לסגנון לבוש אחר במהלך המסיבה. כמות הפעמים שמחליפים נושא לבוש במסיבה תלוי בכם.

מקורות מידע:
מיק - למידה: שיעור ניסיון - תצוגת אופנה
פינה חדשה-תצוגת אופנה

15. "מכאן לכאן" – משחק שפותח על ידי שתי תלמידות לשעבר בבית-היתומים מיקסקול, זואי מוש והדר.
זואי הכינה יצירה שמסבירה על המשחק יפה, אז מוזמנים לקרוא אותה כחלק מהשיעור.

מקורות מידע הקשורים לכמה סעיפים שונים:
כל הפרטים ממסיבת יומולדת 21 שלי!!
סיכום מסיבת היומולדת לנועה גילמן (יפיופה0291)

משימת זכות לכל התלמידים:
הצטלמו עם חבריכם מבית-היתומים מיקסקול. העלו את התמונה / תמונות לקהילה. ספרו בתוכן היצירה על הבילוי המשותף שלכם. זכרו להקדיש את היצירה למנהלת בית-היתומים מיקסקול, מילי מילאני (mili11).

חלוקת נקודות אישיות על משימת זכות זו:

5 נקודות אישיות – על כל חבר שמופיע בקובץ היצירה המצורף ובאתר של מיקמקי העיר. זכרו לציין בתוכן היצירה את שם הדמות של אותו המיקמק ואיפה הוא מופיע בתמונה המצורפת, בכדי שיהיה ניתן לדעת מי המיקמקים שאיתכם בבילוי המשותף. תקבלו נקודות רק על מיקמקים המופיעים באתר של מיקמקי העיר.

עד 10 נקודות אישיות – תיאור הבילוי המשותף בתוכן היצירה, בהתאם לכמות השורות ביצירה המתארות את הבילוי המשותף שלכם. לא תקבלו נקודות אישיות על סעיף זה במידה ואין אף מיקמק ממיקמקי העיר בתמונה / תמונות שבקובץ המצורף.

מוקדש ל הזמנות-להירשם-כתלמידים-ואו-יתומים-ואו-לאמץ, חנןהמלך97, ינשופקסם, מאמוש474, אנחנו25, הגולש82, מיה3362
4
1
140


  הוספת תגובה
שם מיקמק
תגובה
 
 
06/12/2021   13:53 חדקרן929  1
אם יהיה לי משם חבר אדבר איתך