קהילה - ציורים וצילומים
mili11
337
540

שיעור 77 – מיקלפים (משחק רב-משתתפים) 10/10/2021

"שלום לכל התלמידים שאוהבים לבלות עם חברים ולשחק איתם במשחקים. היום נלמד על משחק חברתי רב-משתתפים שניתן למצוא כיום בפארק" (המשחק "מיקלפים" – משחק שהוצא על ידי משתמשת באתר).

לפני שנמשיך לשיעור - מוזמנים להשלים את השיעורים הקודמים. קישורים באתר של מיקמקי העיר.

ב-11 ליוני 2012 עלה בלוג מה חדש שבו שרית הכריזה על הגעתו של המשחק "מיקלפים" לפרגולה הנמצאת באזור הפארק. המשחק הגיע לפרגולה ביחד עם ההוראות שאתם יכולים לראות על הלוח של שיעור זה (הקובץ המצורף למעלה).

המשחק "מיקלפים" הגיע בעקבות הצעה של השחקנית של הדמות "זואי מוש" מפרויקט מיקמקי העיר, ששלחה את ההצעה מהמשתמשת הראשונה שלה. המשחק המקורי שעליו מבוסס המשחק "מיקלפים" נקרא "יניב". בשיעור זה, נלמד מהם ההבדלים ומהן נקודות הדמיון בין המשחק "יניב" למשחק "מיקלפים".

תחילת המשחק ומהלכו:
כל שחקן מתחיל עם 5 קלפים בידו. כל אחד בתורו בוחר איזה קלף להשליך מידו על ערימת הקלפים הפתוחים. ניתן להשליך קלף אחד, רצף של 3 קלפים ומעלה מאותו הצבע (במשחק המקורי אותה הצורה) או שניים או יותר קלפים שהם אותו המספר. לאחר השלכת הקלפים, יש לשלוף קלף מערימת הקלפים הפתוחים, או לחילופין לקחת קלף מערימת הקלפים הסגורה.

סיום המשחק:
שחקן שהגיע לסכום קלפים של פחות מ-7 יכול להשתמש במגאפון ולצעוק "מיקמק". אם לשחקן השני יש סכום קלפים נמוך ממנו, הוא יגיד אוטומטית "מונדו" וינצח את הסיבוב במקומו. השחקן המפסיד, זה שהיה לו סכום גדול יותר בקלפים בתום הסיבוב, מקבל כמות נקודות זהה לסכום הקלפים שהיה לו כאשר הפסיד. אם מפסידים למישהו שאמר לנו "מונדו", מקבלים עוד 15 נקודות על ההפסד, נוסף על הנקודות של סכום הקלפים. המשחק נגמר כשאחד השחקנים עוקף את הסכום של 50 נקודות.

הבדלים בין המשחק המקורי למשחק בגרסת מיקמק סיטי:

1. במשחק "יניב", במידה והשלכת קלף ושלפת מהערימה הסגורה את אותו המספר, היית יכול לנסות לבצע פעולה הנקראת "התפרצות". בפעולה זאת, יש להשליך את הקלף הנשלף מיד על ערימת הזריקה. במידה ומספיקים לעשות זאת לפני שבא בתור החל את תורו, הקלף נשאר שם וממשיכים עם קלף פחות ביד. זוהי הסיבה שבמשחק "יניב" אפשר להגיע ל-0 קלפים ביד.

2. המשחק "מיקלפים" כולל את זואי (תכלת), מקס (כתום), ג'ימבו (סגול) וסאני (צהוב) בפינת הקלפים במקום את הסמלים המוכרים של חפיסת קלפים רגילה שבה משתמשים גם במשחק "יניב" – עלה ♤ שחור, לב ♡ אדום, יהלום ♢ אדום ותלתן ♧ שחור.

3. הבדל נוסף בחפיסה של מיקמק סיטי, היא שסכום הקלפים נע בין 1 לבין 15, ואילו בחפיסה רגילה סכום הקלפים שונה. במשחק "יניב", ג'וקר הוא סכום 0, אס הוא סכום 1 והקלפים האחרים באותו הסכום של המספר המופיע עליהם. המלוכה נחשבים כולם סכום עשר, אך בהשלכת זוגות קלפים עם אותו ערך, מותר להשליך במלוכה רק נסיך עם נסיך, מלכה עם מלכה ומלך עם מלך, למרות הסכום השווה של קלפים אלה.

4. לעומת המשחק "מיקלפים", במשחק "יניב" אפשר לשחק עם כמה משתתפים שרוצים, לא רק עם שניים.

5. כאשר במשחק "מיקלפים" אומרים "מיקמק", במשחק "מיקלפים" אומרים "יניב". התגובה במשחק "יניב" היא "אסף" במקום התגובה "מונדו".

6. במידה ויותר משני שחקנים משחקים במשחק "יניב", כל שחקן יכול לנסות את מזלו ולהגיד את המילה "אסף" לפני שפותחים את הקלפים ומגלים מי ניצח. בניגוד למשחק "מיקלפים", להגיד "אסף" זאת בחירה. התחרות היא תמיד בין אלה שאמרו "אסף" וזה שאמר "יניב", כי מי שלא אמרו במילא בחוץ. להגיד "אסף" זה סיכון, כי מקבלים יותר נקודות אם מפסידים.

7. במשחק "יניב" לרוב לא סופרים את כמות הנקודות, אלא משחקים כמה סבבים שרוצים עד שמחליטים שנמאס מהמשחק ורוצים להמשיך לדבר הבא.

מקורות מידע:
ביצירה הבאה עונה על שאלות שלכם ( שוב :) – מתוך הקהילה של זואי מוש.
הרעיון בנושא 5 הצעתי עם המשתמשת הראשונה שלי – מתוך הקהילה של זואי מוש.

עכשיו כשאתם יודעים את חוקי המשחק, אתם מוזמנים לשחק עם חברים במיקמק סיטי במיקלפים, ואף לשחק את המשחק המקורי, יניב, עם המשפחה שלכם.

הקדמה למשימת הזכות של שיעור זה:
ישנם המון מיקמקים בבית-היתומים מיקסקול שלא נרשמו ללימודים. מכיוון שאני, מנהלת בית-היתומים מיקסקול, עסוקה בהכנת שיעורים ובדיקת שיעורי-בית, אין לי כמעט זמן לאסוף אותם ולארגן להם שום פעילות בבית-היתומים מיקסקול. כאן מגיע המקום בו אתם התלמידים עוזרים לי, ועל הדרך מכירים עוד חברים חדשים במיקמק סיטי. אפשר להיכנס לבית-היתומים מיקסקול דרך כרטיס השחקן שלי (mili11).

משימת זכות רב-פעמית:
בלו עם המיקמקים היתומים בבית-היתומים מיקסקול, הנמצא כיום בבית משפחת מילאני, ביתה של מנהלת בית-היתומים מיקסקול, מילי מילאני. ניתן לראות מי המיקמקים היתומים דרך רשימת היתומים שבאתר של מיקמקי העיר. צלמו תמונה שלכם מהבילוי המשותף שם. ציינו בתוכן היצירה שלכם את שם המשתמש ושם הדמות של המיקמקים היתומים שאיתם ביליתם ואיפה כל אחד מהם מופיע בתמונה.

חלוקת נקודות אישיות:

20 נקודות אישיות – עמידה בתנאים של משימת הזכות, הדורשים לציין את שם המשתמש ושם הדמות של כל אחד מהיתומים, איפה הם מופיעים בתמונה ושהתמונה תצולם בבית-היתומים מיקסקול (בבית הנוכחי).

5 עד 15 נקודות אישיות – השלמת משימת הזכות של שיעור מס' 9 על הדרך, כי היא חלק ממשימת הזכות של שיעור זה. מוזמנים לקרוא את משימת הזכות של שיעור מס' 9, בשביל לדעת מהם הסעיפים של אותה משימת הזכות, כך שתקבלו נקודות נוספות על כך.

שיעור 9 – פעילויות משותפות (שיעור חברה)

שאלות? לחצו כאן ושלחו את השאלות שלכם בתגובות (נא לקרוא את הוראות טופס השאלות והתשובות).

מוקדש ל הזמנות-להירשם-כתלמידים-ואו-יתומים-ואו-לאמץ, שחףבן, יולי9979, רעם1235
7
194


  הוספת תגובה
שם מיקמק
תגובה