קהילה - ציורים וצילומים
mili11
337
540

שיעור 78 – איך להוסיף קישורים ליצירות בקהילה 17/10/2021

"שלום לכל התלמידים שמעוניינים ללמוד על דרכים לשים קישורים בתוכן היצירות שלהם בקהילה. כאן תלמדו בדיוק את הדברים האלה" (כולל איפה נמצא קישור בדף אינטרנט ואיך עושים העתק הדבק).
לפני שנמשיך לשיעור - מוזמנים להשלים את השיעורים הקודמים. קישורים באתר של מיקמקי העיר.

חלק ראשון – איך נראה קישור?
מכיוון שאפשר לשים בקהילה רק קישורים ליצירות, נתמקד באיך נראה קישור לדפים באתר של מיקמק. תסתכלו על הלוח של שיעור זה (הקובץ המצורף המופיע למעלה) ותראו דוגמאות לקישורים.

חלק שני – איפה הקישור נמצא?
תמצאו את הקישור בחלק העליון של דף האינטרנט, בשורה מתחת לחלונות של דף האינטרנט שבו אתם נמצאים. הקישור מופיע בשורה שבה מופיעים הלחצנים של חזרה לדף הקודם, חזרה לדף הבא לאחר שעשיתם הקודם, שחזור (רענון) דף האינטרנט, הכוכבית שמוסיפה דף למועדפים, תוספי אינטרנט ועוד.

חלק שלישי – איך מעתיקים קישור?
סמנו את הקישור. לאחר שסימנתם את כולו בלחיצה ארוכה, יש שתי דרכים להעתיק אותו. דרך אחת היא לחיצה ימנית על הקישור ובחירה באפשרות "העתק". למי שהמחשב באנגלית יהיה כתוב "Copy". לאלה שמעדיפים להשתמש בקיצורי דרך במקלדת, אפשר ללחוץ על המקשים "ב / C" + "Ctrl".

חלק רביעי – איך מדביקים את הקישור?
הדבקת הקישור נעשית גם היא עם לחיצה ימנית. יש ללחוץ על אזור של טקסט, מבלי לסמן את הטקסט הקיים, אחרת הקישור יופיע במקום הטקסט המסומן. בלחיצה הימנית, יש לבחור את המילה "הדבק". במחשבים שמכוונים לאנגלית יהיה כתוב "Paste". קיצור המקשים של זה הוא "ה / V" + "Ctrl".

חלק חמישי – איפה מדביקים את הקישור?
זה תלוי על איזה חלק אתם רוצים שאותו הקישור יופיע. אם אתם רוצים שהקישור יופיע על שורה עד פסקה שלמה, עשו אנטר (מקש ירידת שורה) לאחר כתיבת הפסקה והדביקו את הקישור שם. הוסיפו אנטר לאחר הדבקת הקישור, כדי שהטקסט שבהמשך לא יהיה באותה השורה של הפסקה שעליה שמתם את הקישור.

חלק חמש וחצי – איזה עוד אפשרות יש ללשים קישור?
אתם יכולים לבחור לשים קישור על מילה אחת או יותר בהתחלה של משפט או פסקה. ראו על הלוח של השיעור (הקובץ המצורף המופיע למעלה) דוגמא לאיך עושים זאת ואיך זה נראה. זכרו לעשות רווח לפני ואחרי הקישור, בשביל שהוא יעבוד כמו שצריך.

חלק שישי – איך עושים שיראו איך נראה הקישור כששמים אותו?
אתם יכולים לעשות שני אנטרים לפני הקישור ושני אנטרים אחרי הקישור. יכול להיות שזה יעבוד. בואו נברר אם זה אכן עובד. אשים כאן קישור לדף הכתיבה של בית-היתומים מיקסקול. מקווה שהוא יופיע כאן.

https://www.mikmak.co.il/gallery?id=623544&ctgId=0&userId=233835#headerA

חלק שביעי – איך יודעים אם שמנו את הקישור הנכון?
אתם יכולים להכין את תוכן היצירה מראש ולשמור אותו במחשב שלכם בתוכנה כלשהי. אם אתם למשל משתמשים בתוכנה וורד (Word), תוכלו להעתיק את הקישור מהמסמך ולהדביק אותו בדפדפן, בשביל שתוכלו לדעת בוודאות שהשתמשתם בקישור הנכון. זכרו שאם אתם רוצים לשים קישור ליצירה מסוימת, במקרה ומדובר ביצירה האחרונה שעלתה לקהילה מסוימת, יש לעבור יצירה ימינה ואז לחזור יצירה בלי להשתמש בלחצן של "הקודם" המחזיר דף אחורה. תדעו שזה הקישור הנכון ליצירה הספציפית שבחרתם כאשר תראו שלא מופיע שם המשתמש בקישור של היצירה, אלא " #headerA " בסוף הקישור בצד ימין. קישורים שבהם כתוב שם המשתמש תמיד יובילו ליצירה האחרונה של אותו המשתמש, במקום להוביל ליצירה ספציפית של אותו המשתמש.

מקורות מידע:
הסבר -קישור כתוב!! ©SHX98 – מתוך הקהילה של SHX98
איך עושים קישור בתוך מילה? – מתוך הקהילה של גבינות2
איך לעשות קישור ביצירה בקהילה? – מתוך הקהילה של יעל5210
איך לעשות קישור? – מתוך הקהילה של סבבית8
איך עושים קישור – מתוך הקהילה של קוקי687
מראה לכם איך עושים קישור...לא תמיד עובד – מתוך הקהילה של קניוןרוני

משימת זכות רב-פעמית:
בית משפחת מילאני, שאליו ניתן להגיע דרך המיקטוק של מילי מילאני (mili11), הוא המבנה הנוכחי של בית-היתומים מיקסקול. במשימת זכות זו, עליכם לצלם את בית-היתומים מיקסקול ולכתוב בתוכן היצירה שלכם כמה שיותר דברים שניתן לעשות שם, הקשורים לרהיטים הנמצאים במקום עצמו.

חלוקת נקודות:
10 נקודות אישיות – תמונה של (המקום הנוכחי שבו נמצא המבנה הנוכחי של) בית-היתומים מיקסקול.
5 נקודות אישיות – על כל סעיף שתכתבו בתוכן היצירה, הכולל בו הסבר על משהו שאפשר לעשות שם. הפרידו בין הסעיפים בכוכבית, מספרים או סימון אחר שתבחרו. זכרו להסביר בכל סעיף איך הוא קשור לרהיטים הנמצאים במבנה הנוכחי של בית-היתומים מיקסקול. אם תשכחו זאת, לא תקבלו 5 נקודות על הסעיף שכתבתם. כנ"ל לגבי ציון פעולות שלא ניתן לעשות.

שאלות? לחצו כאן ושלחו את השאלות שלכם בתגובות (נא לקרוא את הוראות טופס השאלות והתשובות).

מוקדש ל הזמנות-להירשם-כתלמידים-ואו-יתומים-ואו-לאמץ, קניוןרוני, ביי12323, נאבישלי, ליט8374, גליג200, וניל0284
12
4
264


  הוספת תגובה
שם מיקמק
תגובה
 
 
20/01/2022   17:57 מחוגימלך  4
שלום מילי,
מקור מידע נוסף הוא בקהילה של רון בן נדלן המסבירה איך לעשות קישור ליצירות הקודמות. אשמח שתסתכלי ואולי תעדכני את השיעור לפי היצירה הזאת.
הקהילה של רון בן נדלן: 74512לילי
07/01/2022   18:14 הרמיונ00י  3
למילי מילאני שלום.
ראיתי שחברה שלי נרשמה למיקסקול ורציתי לשאול אם אני יכולה גם.

נ. ב: אני רוצה להיות תלמידה וילדה ללא הורים

שלך, מילה אמא של הרמיוני
27/12/2021   17:45 יוחכץמיק10  2
עבד ההקישור
17/10/2021   22:00 שרון702  1
וואו תודה על העזרה!