קהילה - ציורים וצילומים
אוריה1569
219
196

פינת השבת שלנו + לימוד לחידון 14/03/2024

טוב אז היי חברים היום אני אגיד לכם דבר 1 מה שקורה זה שהיום אני מצרף את הלימוד לחידון ליצירה כי ין לי כוח לעוד יצירה
אחשב נתחיל בלוז
1. משימה לשבת (חברתית שקשורה לשם של הפרשה)
2. זמן כניסה ויציאת השבת (כולל רבנו תם)
3. לוח המצוות שלי
4. שו"ת לשבת (שאלה לשבת)
5. דבר תורה לשבת
6. סיפור לשבת
7. שאלה על הדבר תורה
8. תשובות לשאלות משבת קודמת
9. עשו את המשימות
ואחשב כמובן שנתחיל במהרה
הפינה הראשונה משימה חברתית לשבת
אז המשימה הקודמת היתה להתקהל בסניף אחשב שם הפרשה הוא פקודי ולכן השבת תולכו לצבא
אורייה! מה דני? איך אם הילכו לצבא התשגעתה זה רק מגיל 18 וצריך לעבור מבחנים אי אפשר עד לשבת להתקבל איך הגעתה.
(טוב חברים מזל שדני פה ני מחליף משימה טעיתי)
המשימה היא לעשות מפקד למשפחה אני לא אגיד לכם איך אבל תהיו יצרתים
זמני כניסת ויציאת השבת
לוח המצוות הקודם היה:
1. להתפלל במנין תפילת שבת 1 ובסוף שמונה עשרה לפני עושה שלום... להוסיף את כל הבקשות שיש לכם ולהתכוון אליהם נגיד אם יש לכם איזה משהו שקרה למשהו שאתם מכירים לא יודעים מי איתו בקשו לדבר איתו אבל לא באמיתי ותכוונו חברים אני אומר לכם זה פשוט יעזור לכם מה שבקשתם תקבלו אותו אבל לא סתם תקבלו אותו באמת אתם תראו שזה קורה ואתו בן אדם במקרה שהעלתי פה תדעו הרבה יותר מה איתו
אבל נקודה חשובה לפעמים במקרה שהעלתי שהוא לא אמיתי תצטרכו אומץ ולפעמים השם לא יתן לכם להרגיש שהוא קיבל את הבקשה זה בגלל שאת תצטרכו משהו במקרה הזה זה אומץ לבוא ולגשת על אותו הילד הקטן הגדול לא משנה אפילו מבוגרים טוב עזבו זה 1
2. אהבתי נתתי במשימה זו היא לא לשמור תורה ומצוות עלה לעשות משהו לכן לאיזה משהו שאתה מקירים ילד קטן שיש לכם קשר איתו אמא אבא מישהו שמתפלל בבית כנסת תנו לו חיבוק לכול מי שתראו
(אבל חובה מי שעושה חיבוק חם ואוהב!)
אם זה לא חיבוק חם ואוהב אני לא מקבל!
3. אהבה למצוות במשימה זו אתם תצטרכו לעשות מצוות ופשוט לעשות אותם מתוך רצון ואהבה
והיום לוח המצוות הוא
1. שעת השמחה תראו במצווה זאת אתם תצטרכו לשמוח שעה בלי להפסיק
בחרתי במצווה זאת בגלל שזה חודש אדר ולכן צריך לשמוח
2. קריאת פרשת זכור במשימה זו תצטרכו לקרוא את פרשת זכור
תראו בחרתי במצווה זאת בגלל שפרשת זכור היא מארבעת הפרשיות ולכן
3. שימוח אנשים במצווה זו תצטרכו לשמח כמה שיותר אנשים השבת
בחרתי בזה בגלל שהשבת זה שזאת שבת מחודש אדר
ואחשב נעבור לפינה הבאה שו"ת לשבת
מה מוזכר בפרשה שקראנו בפרשת שקלים?
התשובה היא מצוות מחצית השקל
(בפורים נהוג לתת מצוות מחצית השקל לזכר מצוות מחצית השקל שהיו נותנים שמוזכרת בפרשה
הידעתם ש: הכסף שגבה הגבי למצוות מחצית השקל הולך לסעודת פורים ולעניים.)
ואחשב לפינה הבאה דבר תורה לשבת
הַשְׁרָאַת הַשְּׁכִינָה
הַשַּׁבָּת אֲנַחְנוּ מְסַיְּמִים אֶת סֵפֶר שְׁמוֹת. בְּסֵפֶר שְׁמוֹת לָמַדְנוּ עַל כָּל הַתְּקוּפָה בָּהּ הָיוּ בְּנֵי יִשְׂרָאֵל בְּמִצְרַיִם, וְכֵיצַד ה' הוֹצִיא אוֹתָם מִשָּׁם. כְּמוֹ כֵן לָמַדְנוּ עַל נִסִּים מְיֻחָדִים שֶׁהָיוּ בַּמִּדְבָּר וְעַל הֲקָמַת הַמִּשְׁכָּן. סֵפֶר שְׁמוֹת מִסְתַּיֵּם בְּהַשְׁרָאַת הַשְּׁכִינָה בַּמִּשְׁכָּן. כַּאֲשֶׁר מֹשֶׁה סִיֵּם לְהָקִים אֶת הַמִּשְׁכָּן, שָׁרְתָה בּוֹ הַשְּׁכִינָה. עָנָן מְיֻחָד הָיָה מֵעַל הַמִּשְׁכָּן וְהוּא סִמֵּן שֶׁהַשְּׁכִינָה שׁוֹרָה בּוֹ. גַּם בַּזְּמַן בּוֹ שְׁלֹמֹה הַמֶּלֶךְ סִיֵּם לִבְנוֹת אֶת בֵּית הַמִּקְדָּשׁ, הִגִּיעַ עָנָן מְיֻחָד וּמִלֵּא אֶת בֵּית הַמִּקְדָּשׁ עַד שֶׁלֹּא יָכְלוּ לְהִכָּנֵס אֵלָיו בַּהַתְחָלָה! אַתֶּם יְכוֹלִים לְדַמְיֵן לְעַצְמְכֶם כַּמָּה מְרַגֵּשׁ לִרְאוֹת שֶׁה' מַשְׂרֶה שְׁכִינָתוֹ בַּמִּשְׁכַּן וּבַמִּקְדָּשׁ. וּמָתַי אֲנַחְנוּ נִזְכֶּה כְּבָר לִרְאוֹת בְּבִנְיָן בֵּית הַמִּקְדָּשׁ וּבְהַשְׁרָאַת הַשְּׁכִינָה? נְקַוֶּה שֶׁזֶּה יִקְרֶה כַּמָּה שֶׁיּוֹתֵר בְּקָרוֹב!

אחשב מיד לשאלות על הדבר תורה
מה אנחנו מסימים השבת?
מה למדנו בספר שמות?
הדבר תורה לא מספר הרבה ולכן זה השאלות שיש על הדבר תורה
נעבור מיד לפינה הבאה
סיפור לשבת
רוברטו וסנטיאגו היו אחים תאומים. מאז שירשו מאביהם את מפעלי הטקסטיל שהיו בבעלותו, העסקים הלכו ופרחו דווקא בגלל רוברטו שהיה הבכור מהאחים וניחן בחוש עסקי מפותח. הוא ידע להתנהל בצורה כלכלית נבונה ואחראית – בשונה מסנטיאגו, אחיו הצעיר יותר שהיה מפוזר, בזבזן גדול ובעיקר לא ידע מאומה בעולם העסקים.

את אחת ההצלחות הגדולות שלו בעסקי המסחר תלה רוברטו דווקא בעוזר האישי הצמוד שלו – פדרו, שהיה נאמן לו בכל ליבו. בשונה מרוברטו, שהעריך וכיבד את פדרו העוזר המסור, סנטיאגו תיעב אותו בכל ליבו ורק חיכה לרגע הנכון שבו יוכל להעיף את פדרו מעמדת המפתח שבקרבת רוברטו. הוא היה מחרחר בקביעות סיפורי בדים על פדרו ומספר כיצד הלה שולח את ידו בכסף של המפעלים בכל הזדמנות, אבל רוברטו, שידע היטב על קנאתו של סנטיאגו לפדרו, לא התייחס לדברים והיה פוטר אותו בקביעות בהתעלמות מוחלטת.
באחד הימים התגלתה מעילה גדולה בכספי המפעל שבדרום המדינה. סכום ענק של מאות אלפי פזוס נעלם מקופת המפעל בלילה חשוך, נטול ירח. חומרת הגנבה הייתה משמעותית במיוחד לאור העובדה שחסרונו של סכום שכזה יכול למוטט את המפעל. רוברטו יצא כמובן בבהילות למפעל בדרום כדי לערוך בדיקה מקיפה ולגלות את הגנב שמעל בכספים.
לאחר שלושה ימים חזר רוברטו רותח מזעם ובידיים ריקות. לא הייתה שום אפשרות לאתר את הגנב, והסכום נעלם במיומנות מפליאה, כביכול ידע הגנב מראש על קיומו של הסכום בקופת המפעל, ואולי אף היו ברשותו המפתחות לכספת.
"אני אומר לך, רק פדרו יכול לגנוב ממך את הכסף. אני אומר לך את זה כבר שנים ואתה לא מתייחס!" חזר סנטיאגו השכם והערב על נאומו הקבוע באוזניו של אחיו הבכור. "אין סיכוי, פדרו תמיד נותן את הלב והנשמה!" טען רוברטו בלהט.
לאחר ימים ארוכים שבהם הרעיל סנטיאגו את אחיו לגבי עוזרו המסור, הוא הודיע לו שיבדוק את העניין ברצינות ומכאן ואילך אינו מעוניין לשמוע עוד מילה נוספת בנושא.
לאחר יומיים התייצב רוברטו בבקתתו של דייגו – החוקר הוותיק שפרש לפני תקופה קצרה לגמלאות לאחר שבמשך שנים ארוכות היה אימת הפושעים בכל המחוז. הוא ביקש ממנו: "כבר שנים שאחי הצעיר סנטיאגו טוען שפדרו גונב מקופת המפעל. אני לא מאמין לדברים ואפילו חושב את ההפך. לדעתי סנטיאגו הוא זה שגונב ממני. זאת הסיבה שאני פונה אליך – כדי שתבצע חקירה מקיפה בעניין, ואם סנטיאגו גונב ממני, מאחיו הבכור, בשבילי זאת תהיה הזדמנות להרחיק אותו ממפעלי הטקסטיל למשך שנים ארוכות".
דייגו צקצק בלשונו, בעוד רוברטו מנופף לפניו בערמת שטרות תפוחה. הוא הבטיח לטפל בנושא בהקדם, וכבר למחרת ראו אנשי המפעל את דייגו מסתובב ברחבי מפעלי הטקסטיל וחוקר בתשומת לב את המתרחש ברחבי המפעל.
לאחר ימים מספר התייצב דייגו במשרדו של רוברטו ואמר בקול מסתורי: "גיליתי את זהותו של הגנב!" רוברטו נדרך, ודייגו המשיך: "לצערי, אין מנוס מלאמת את חששותיו של סנטיאגו, אבל פדרו, 'העוזר הנאמן' שלך, הוא זה שמעל בכספי המפעל בדרום המדינה!"
"אני לא מאמין!" שאג רוברטו בזעם: "הוכחות בבקשה!" דייגו שלף מתיקו זוג כפפות כתומות, נפנף בהם מול רוברטו ואמר: "הכפפות הללו היו זרוקות בפח האשפה מחוץ למפעל. אתה יודע להסביר לי איך זוג הכפפות הללו הגיע לפח האשפה שמחוץ למפעל בדרום המדינה?"
"פדרו!" שאג רוברטו, והעוזר התייצב מייד בפתח המשרד. "כן, אדוני!" רוברטו הצביע על זוג הכפפות שבידי דייגו ושאל: "הכפפות האלו, אתה מכיר אותן?"
"כן אדוני, הן שלי. היכן מצאתם אותן?" דייגו חייך חיוך של מנצחים ואמר: "הן נמצאו מחוץ למפעל שבדרום המדינה, אתה יודע להסביר איך הן הגיעו לשם?"
"לא!" אמר פדרו והחוויר. "רגע, אתה רומז שאני מעלתי בכסף?" דייגו פרץ בצחוק גדול. "מי אמר שאני רומז? קדימה, תספר לנו איפה הכסף!"
פתאום, בתזמון מדויק, משל היה לו מידע מקדים, התפרץ סנטיאגו לתוך המשרד והחל לצעוק על פדרו: "גנב, תחזיר את הכסף!"
רוברטו ישב מאחורי השולחן שלו, סמוק פנים, ועקב אחרי צעקותיו של סנטיאגו, בעוד פדרו מנסה לגונן על עצמו. "אני אעשה לכם סדר בדברים!" נשמע פתאום קול בס מאחורי דייגו. הוא הסתובב אחורה לרגע ומייד החוויר. מאחוריו עמד לאונרדו פיזוטו, אחד החוקרים הטובים במדינה, שנכנס בהפתעה למשרד. "אז ככה, בואו נעשה סדר: מי שגנב את הכסף זה לא פדרו אלא דייגו! אז במקום להאשים את הקורבן, אני מציע שתתחיל לזמר ולספר לנו היכן נמצא החלק שלך בסכום הגדול שגנבת מהמפעל!" הוא נעץ בסנטיאגו מבט מצמית והמשיך: "והשותף השני של דייגו הוא סנטיאגו, שקיבל חצי מהכסף בתמורה להשתקת המעילה והפללתו של פדרו. באמצעות הגנבה סנטיאגו הרוויח שני דברים: הוא גם יצליח להתפטר מפדרו שנוא נפשו וגם להרוויח סכום כסף יפה מהצד…"
סנטיאגו פרץ בבכי, הוא ניגש לאחיו שלא חנן אותו במבט, וסיפר היכן החביא את הכסף. "סלח לי בבקשה!" אמר בדמעות. דייגו עוד ניסה להכחיש. אבל כשהבין שסנטיאגו יספר את הכול, הוא הודה במקום והובל על ידי השוטרים לבית הכלא. "ביום שראיתי את סנטיאגו ודייגו מטיילים יחד, הבנתי שמשהו נרקם ביניהם", הסביר רוברטו. "אבל במקום לקחת את החוקר, לקחתי חוקר שיחקור את החוקר ויגלה מי הם הגנבים האמיתיים…" ואמר לפדרו: "לך אין מה לחשוש, אני מכיר את הלב שלך – מי שמסור ונאמן ונותן את הלב, אני סמוך ובטוח שלא ימעל באמון שלי לעולם".

ואחשב לפינה הבאה תשובות לשאלות משבת קודמת
מה פרשת ויקהל מספרת? על תחילת בנית המשכן
מה היה הממנה הראשי על הכנת המשכן וכליו? בצלאל בן אורי בן חור
מה משה אמר לבני ישראל? ראו קרא ה בשם בצלאל בן אורי בן חור למטה יהודה, וימלא אותו רוח אלוקים בחכמה בתבונה ובדעת ובכל מלאכה
מדוע היה צורך להשרות על בצלאל "רוח אלקים"? בְּנִיַּת הַמִּשְׁכָּן הִיא לֹא כְּמוֹ בְּנִיַּת סְתָם בָּיִת. לַמְרוֹת שֶׁהַמִּשְׁכָּן וְהַכֵּלִים עֲשׂוּיִים מֵחֳמָרִים רְגִילִים, כְּמוֹ כָּל הַבָּתִּים וְהָרְהִיטִים שֶׁאֲנַחְנוּ מַכִּירִים, בִּבְנִיַּת הַמִּשְׁכָּן הָיָה צֹרֶךְ גַּם בְּכַוָּנָה מְיֻחֶדֶת. כִּי הֲרֵי בַּמִשְׁכָּן יֵשׁ הַשְׁרָאַת שְׁכִינָה! זֶה דָּבָר מְאֹד רוּחָנִי וְנִשְׂגָּב! לָכֵן, מִלְּבַד הַמִּקְצוֹעִיּוּת שֶׁל בְּצַלְאֵל, נִצְרְכָה גַּם רוּחַ אֱלֹקִים, שֶׁתַּעֲזוֹר לוֹ לְהִתְכַּוֵּן הֵיטֵב בְּכַוָּנוֹת שֶׁל קְדֻשָּׁה לְשֵׁם הַשְׁרָאַת הַשְּׁכִינָה. וְכָךְ גַּם בַּחֳמָרִים שֶׁל הַמִּשְׁכָּן וּבַכֵּלִים תִּהְיֶה קְדֻשָּׁה מְיֻחֶדֶת.

ואחשב לפינה האחרונה
עשו את המשימות
לצערי הרב עדין אף אחד לא עשה ולכן אין את מי לפרסם

חברים אני חייב ללכת למשהו ולכן אני לא אמשיך את היצירה אמרתי לאמא שלי שאני אגיע ברגל העלה לכם בהזמנות אחרת את הלימוד לחידון מקווה שמחר

מוקדש ל כל, עוקבי, ❤️
5
6
64


  הוספת תגובה
שם מיקמק
תגובה
 
 
17/03/2024   07:54 אוריה1569  6
2שתים1 תודה יפה! ❤️
דסוש8 תודה רבה שוב תודה (אני הרבה מעתיק אז זה לא כל כך השקעה)❤️
אדמם99 תודה רבה ❤️
חופשששש1 תודה רבה ❤️
יהונתן898 תודה רבה ❤️
16/03/2024   19:42 יהונתן898  5
מושש
15/03/2024   15:58 חופשששש1  4
מושלם
14/03/2024   19:39 אדמדם99  3
איזה חוכמה אלופה
14/03/2024   18:45 דסוש8  2
למה רק עכשיו הכרתי את הפינה הזאת דיי
עקבתי עוד לפני שקראתי
מה זה ההשקעה הזאת
מי שלא קורא הכול מפסיד
14/03/2024   18:05 2שתים1  1
ואו!
כמה אתה כותב אמאאאאא!!
קראתי כמעט הכול,
מדהיםםם