קהילה - ציורים וצילומים
אוריה1569
217
193

פינת השבת שלי - שבת פרשת כי תבוא אתמול

טוב אז היי חברים
מה המצב?
אתם מוכנים
פינת השבת!!
אחרי הרבה זמן היא חוזרת ובגדול פינת השבת אהובה חוזרת לשנה שלמה! תוכן משופר פינות משופרת הכול חוזר ובענק אבל זה לא הכול אולי נוסיף פינה שלכם שאתם תעשו אחשב לפני שבכלל נתחיל אני רוצה לשאול
אתם רוצים פינה משלכם? פינה שבה כל שבוע מיקמק ישתף אותנו במשהו שקרה לו השבוע ואני אכתוב את זה כפינה בקהילה? כל הזמן אתם קוראים את מה שאני כותב על הפרשה אבל אני רוצה שאתם תכתבו בעצמכם כל פעם משהו אחר פעם אחת תכתבו על הפרשה פעם אחת תכתבו על משהו טוב פעם אחד תשתפו אותנו בסיפור.
אני רוצה שבסוף הפינה הזאת תהיה תורנית אבל אני רוצה גם שהפינה הזאת תהיה מעניינית וכפית אני רוצה להפוך את הקהילה שלי לקהילה תורנית שלנו לא שלי ולכן אחשב בואו אני אתן לכם דוגמה אז בואו נתחיל
אם המיקמק הראשון אביאל8788 שיספר לנו משהו טוב שקרה לו השבוע: "'קיבלתי גלידה מגולדה והצלחתי במבחן"
ואני משיב לך "בתיאבון ומקווה שתצליח בשאר המבחנים השנה"
אז אחשב אחרי שראיתם איך זה
אתם רוצים שנוסיף את הפינה הזאת בסוף? זה רק דוגמה היו עוד מלא שאלות!! אני מקווה שאתם רוצים כי אם אתם רוצים נוסיף בפינה הבאה.
ואחשב בואו נתחיל
1. זמני כניסת ויציאת השבת (כולל רבנו תם)
2. משימה לשבת (חברתית שקשורה לשם של הפרשה)
3. לוח המצוות שלי
4. פינת דברי השבת (2 דברי תורה + שו"ת לשבת)
5. תקציר הפרשה
6. סיפור לשבת
7. פרשת השבוע לילדים
אז בואו נתחיל
1. זמני כניסת ויציאת השבת (כולל רבנו תם)

לפניך זמני הדלקת נרות וכניסת השבת בערים שונות בישראל, לקראת פרשת כי תבוא שתחול בתאריך י"ז אלול התשפ"ד (20/09/24)
ירושלים
כניסת שבת: 18:02
צאת השבת: 19:13
רבנו תם: 19:54

לפינה הבאה
2. משימה לשבת (חברתית שקשורה לשם של הפרשה)
מה השם של הפרשה? כי תבוא
אז מה השימה?
"בוא לעזרה" - השבת אתם צריכים לעזור לכול מי שמבקש עזרה.
מקווה שתצליחו!

לפינה הבאה
3. לוח המצוות שלי
3 מצוות שיקרבו אותנו לבורא
אז מה הם המצוות?
מצווה ראשונה:
1. דברי השבת - אליכם לומר את דברי השבת בפינה 4 דברים אלו חשובים ויש להם ערך
מצווה שניה:
2. שולחן שבת - אתם צריכים לעזור לסדר את השולחן לקראת שבת בבית
מצווה שלישית:
שירי שבת - כולנו ביחד בשולחן שבת נשיר להשם שירי שבת.

לפינה הבאה
4. פינת דברי השבת (2 דברי תורה + שו"ת לשבת)
אז איך זה עובד?
בערב אומרים את השאלה ואז דבר תורה
ובוקר אומרים את התשובה ואז דבר תורה

ליל שבת:
ש: מביא הבכורים אומר "הגדתי היום להשם..." ושואלים וכי אמר משהו והרי רק התחיל לדבר, היה צריך להיות כתוב הגיד בלשון עתיד ולא בלשון עבר הגדתי.

בפרשת בכורים אומר מביא הביכורים "ועתה הנה הבאתי... אשר נתת לי ה". ושואלים וכי לא יודעים כולם שהוא הביא, והוא בעצמו לא יודע שהביא? אלא ללמדנו, שעל מביא הביכורים לפרש בשפתיו שהוא מביא בכורים ושהשם נתן לו להביא. וזאת כדי שיפנים האדם שהכל מאיתו יתברך ושום דבר לא מאיתו אלא מהשם. אם לא נעשה לעצמנו תזכורות שהכל מאיתו יתברך אנו עלולים חלילה לשכוח ולחשוב שהשגנו הכול בחכמתנו, כשם שהמתרגם אומר על הפסוק "כי הוא הנותן לך כח לעשות חיל" שה נתן לנו עצות לקנות נכסים. לולא עזרת הבורא לא היינו מסתדרים לרגע בחיים. התורה בהמשך פרשת בכורים מצווה על האדם "ושמחת בכל הטוב" וכי לא ברור שהאדם ישמח בכל מה שיש לו? אלא ידעה התורה שהאדם הוא לעתים בעל קנאה ועלול לא לשמוח במה שיש לו, ואפילו שיש לו, לא ישמח. ללמדנו את מידת הסתפקות במועט. נשמח במה שהשם חנן אותנו ונדע להודות על כל דבר, כשם שיעקב אבינו אמר "ונתן לי לחם לאכול" וכי ברור שלחם אוכלים... אלא שיוכל להנות ממה שנתן לו הבורא.

יום שבת:
ת: ללמדנו כי מעשיו של המביא בכורים מעידים עליו ואינו צריך לדבר הרבה, בזה שהוא טרח לעלות את הפירות לירושלים והלך בכל הטקס המרשים של הבאת הבכורים הוא מראה ואומר להשם כמה חשובות המצוות בעיניו, ללמדנו שעם עשיית המצוות חשובה הדרך בעשייתן, לשמוח שאני מתפלל ולשמוח שאני מכבד את הורים..

זְכוּת שֶׁהִיא חוֹבָה
בְּפָרָשַׁת הַשָּׁבוּעַ "כִּי תָּבוֹא" נֶאֱמַר: "וְהַ' הֶאֱמִירְךָ הַיּוֹם לִהְיוֹת לוֹ לְעַם סְגֻלָּה כַּאֲשֶׁר דִּבֶּר לָךְ וְלִשְׁמֹר כָּל מִצְוֹתָיו". כְּלוֹמַר, ה' בָּחַר בְּעַם יִשְׂרָאֵל שֶׁיִּהְיֶה עַם סְגֻלָּה, מְיֻחָד מִכָּל הָעַמִּים. אִם הָיוּ שׁוֹאֲלִים אוֹתָנוּ מַה זֶּה אוֹמֵר לִהְיוֹת עַם נִבְחָר וְעַם סְגֻלָּה, בְּוַדַּאי הָיִינוּ אוֹמְרִים שֶׁזֶּה אוֹמֵר לִהְיוֹת הָעָם הֲכִי חָשׁוּב, שֶׁיֵּשׁ לוֹ כָּבוֹד וּזְכֻיּוֹת יוֹתֵר מִכָּל הָעַמִּים. אֲבָל בַּפָּסוּק שֶׁהִזְכַּרְנוּ מִקֹּדֶם כָּתוּב "וְלִשְׁמֹר כָּל מִצְוֹתָיו", שֶׁזֶּה אוֹמֵר שֶׁאֲנַחְנוּ עַם סְגֻלָּה וְלָכֵן עָלֵינוּ לִשְׁמוֹר אֶת הַמִּצְווֹת. וְזֶה לֹא נִרְאֶה כָּל כָּךְ מוּבָן: מַה, בִּגְלַל שֶׁאֲנַחְנוּ עַם נִבְחָר יֵשׁ לָנוּ יוֹתֵר חוֹבוֹת וְיּוֹתֵר מִצְווֹת שֶׁאֲנַחְנוּ חַיָּבִים לְקַיֵּם?! הַתְּשׁוּבָה הִיא: כֵּן, בְּהֶחְלֵט! לִהְיוֹת עַם סְגֻלָּה זוֹ אָמְנָם זְכוּת עֲנָקִית שֶׁל עַם יִשְׂרָאֵל, אֲבָל זוֹ גַּם אַחֲרָיוּת וְחוֹבָה. כִּי מִי שֶׁהוּא חָשׁוּב מְצַפִּים מִמֶּנּוּ שֶׁיִּתְנַהֵג בְּצוּרָה מְכֻבֶּדֶת וּרְאוּיָה, וְשֶׁיִּּהְיֶה אַחֲרָאִי עַל מַה שֶּׁקּוֹרֶה עִם כָּל הָאֲחֵרִים. לָכֵן דַּוְקָא עַם יִשְׂרָאֵל הוּא זֶה שֶׁאָמוּר לִהְיוֹת הָעָם הַמּוּסָרִי וְהַטּוֹב בָּעוֹלָם, שֶׁדּוֹאֵג לְטוֹבַת הַכֹּל. אָמְרוּ חֲזַ"ל: אֵיזֶהוּ מְכֻבָּד? הַמְכַבֵּד אֶת הַבְּרִיּוֹת! מִי שֶׁהוּא יוֹתֵר מְכֻבָּד וְחָשׁוּב הוּא מְכַבֵּד אֶת הָאֲחֵרִים וְלֹא מִתְגָּאֶה עֲלֵיהֶם. אָז בּוֹאוּ נִתְנַהֵג כְּמוֹ בָּנִים לְעַם סְגֻלָּה, וְנַרְבֶּה כָּבוֹד וְאַהֲבָה זֶה בָּזֶה!

לפינה הבאה
5. תקציר הפרשה
פרשת כי תבוא פותחת בהלכות שונות של תרומות ומעשרות – לכהן, ללוי, לגר, ליתום ולאלמנה.

הקב"ה מצווה את עם ישראל להעמיד שני מזבחות אבנים בהר עיבל, ולכתוב עליהן את דברי התורה. לאחר מכן מתחלקים בני ישראל ועומדים מחציתם על הר גריזים ומחציתם על הר עיבל, על מנת לשמוע את הברכות והקללות בשמירה או אי שמירה על מצוות ה'. הברכה נשמעה על הר גריזים, ואילו הקללה – על הר עיבל.

במהלך פירוט הברכות נאמרת בפרשתנו פרשיית "והיה אם שמוע", אותה אנו אומרים בקריאת שמע בכל יום, ואשר כתובה בתפילין ובמזוזות.

בסיום הפרשה מסכם משה רבנו לעם ישראל את מסעותיהם במדבר, ומכין אותם לכניסה לארץ ישראל.

לפינה הבאה
6. סיפור לשבת
ככה אומרים
מחשבות רבות התרוצצו בראשו של פרופסור אילן באומל בימים שקדמו לפרישתו מהעבודה. שנים שהוא מלמד וחוקר מוביל בתחום ההנדסה הגנטית. רבים מהפירות והירקות שעיטרו בססגוניות שווקים רבים ברחבי העולם, הגיעו אחרי שנים של מחקר ועבודה מאומצת שלו. כעת, בגילו המתקדם, החליט פרופסור באומל שהגיע הזמן לתלות את חלוק המעבדה שלו ולהעביר את המושכות הלאה, לדור הצעיר.
בין כל המחשבות שהתלוו לפרישתו, אילן לא חשב לרגע על האפשרות שביתו יהפוך למחסן ענק עבור כלי בית, תמונות ושלל עציצים – שנשלחו אליו כמתנות לרגל פרישתו. בכל כמה דקות נשמעה דפיקה על הדלת, ובפתח ניצב שליח מחנות ובידו חפץ עטוף בנייר צלופן מסנוור. השליח היה מדקלם איזה טקסט ומוסר בלבביות את המתנה. אחרי שהטקס חזר על עצמו כמה פעמים, הפסיק אילן לגשת לפתוח את הדלת והשאיר את המלאכה לרעייתו שרה.
"איגוד החקלאות מוסר לך את תודתו העמוקה על התרומה והסיוע לאורך השנים", חזרה שרה על דבריו של השליח והניחה פריט נוסף על השולחן העמוס. שרה הרגישה בקוצר הרוח של בעלה וניסתה להפיג אותו במעט. "הם בסך הכול רוצים להגיד תודה, אילן!" היא אמרה לו בּרכּוּת, "למה אתה לוקח את זה כל כך קשה?" "ככה לא אומרים תודה!" ענה בנחרצות.
עם הימים הלך ופחת קצב הדפיקות בדלת, ואילן התפנה להתחיל בצעדים הראשונים של שגרת חייו החדשה. הדבר הראשון שעשה היה פינוי כל המתנות אל פינה אפלה ומרוחקת מתחת למדרגות. 'ככה טוב יותר', אמר לעצמו בסיפוק כשסיים להחזיר את הסלון לקדמותו. כשהעביר את העציצים לחצר, הוא נתקל בשקית קטנה ובה כמה זרעים שלא ראה מימיו. הסקרנות גברה עליו, הוא החזיר את הזרעים הביתה ושתל אותם בעציץ ישן שהיה במטבח.
לצד חייו שהלכו וקיבלו את צורתם החדשה מיום ליום, הזרעים המיוחדים ששתל החלו גם הם להתעורר לחיים. אילן עקב אחריהם בדריכות, וככל שצמיחתם התקדמה מצא את עצמו נפעם יותר ויותר. 'זה פשוט לא ייאמן! זה מדהים!' הצמח שהלך ועלה מן העציץ הישן היה מרהיב ביופיו. כמי שכל חייו התעסק בהנדסה גנטית בצמחים, אילן היה בטוח שהזרעים שקיבל טופלו היטב באחת המעבדות לפני שהגיעו אליו. הוא החליט לגלות מי אחראי לפלא הזה שצומח במטבח שלו.
"לא שמתי לב, אילן", ענתה לו שרה, "אני לא זוכרת מהיכן הגיעה כל מתנה, ובכלל – למה זה פתאום אכפת לך כל כך?" אילן לא ויתר. הוא התקשר לכל חנויות העציצים באזור וביקש לדעת מי שלח אליו את הזרעים המיוחדים, אולם שום חנות לא ידעה על מה הוא מדבר. למזלו של אילן, שרה אשתו שמרה את כל פתקי הברכה שצורפו למתנות. אילן ישב במשך שעות וקרא בהם, מנסה למצוא רמז לזהות השולח המסתורי.
כמעט בכל הפתקים כיסה לוגו ענק של חברת המשלוחים את רובו של פתק הברכה, לידו מצטופפות להן כמה מילים חלולות. 'זה בדיוק מה שעצבן אותי', חשב לעצמו אילן. כשהצטרפה אליו שרה כדי לעזור למצוא את השולח, אילן לא התאפק – הוא הציג לה מדי פעם פתק שכזה ושאל בעצבנות: "ככה אומרים תודה?!"
לפתע נתקל אילן בפתק תכול, בלי לוגו ועם כתב יד צפוף. 'שלום אילן, שמח איתך על השלב החדש בחיים, אם כי אני קצת עצוב וחושש מכובד האחריות שעוברת אל כתפינו. רציתי להודות על האמונה שלך בי, אף על פי שנכנסתי לתחום כסטודנט צעיר. רק בזכות הליווי והסבלנות, הדאגה והאכפתיות שלך, הגעתי למקום שאני נמצא בו היום. אני זוכר זאת בכל יום ומודה על כך מאוד. תלמידך – שי האובר.
נ"ב: התאמצתי הרבה בשביל הזרעים שבשקית, מקווה שתאהב. כל העבודה שהשקעתי, הגיעה בעצם ממך…'
אילן הגיש ביד רועדת את הפתק אל שרה. שרה קראה במהירות, חייכה ואמרה – "ככה אומרים תודה!"

פרשתנו פותחת במצוות הבאת הביכורים, אליה מתלווה מצוות מקרא ביכורים. כשאדם מביא את פרי עמלו לבית המקדש ומודה לקב"ה, הוא מוסיף משמעות למעשה שלו ומחבר אותו להכרה בטוב השופע של הקב"ה לעם ישראל במשך כל הדורות. וכך גם מעשה פשוט לכאורה מתעלה והופך חלק מהמהלך האלוקי בעולם.

לפינה הבאה
7. פרשת השבוע לילדים
דייג אחד ישב על גדת הנהר, אוחז בידו חכה ודג דגים. אדם עשיר מאוד עבר לידו, נעצר והביט בו נדהם: הדייג הצליח להעלות בחכתו כמות עצומה של דגים! לאחר שעה קלה החל הדייג לארוז את חפציו כדי ללכת לדרכו. האיש העשיר מיהר לעברו ושאל אותו: "מדוע אתה עוזב מוקדם כל כך?".

ענה לו הדייג: "דגתי כמות גדולה של דגים, שתספיק לי לכל השבוע, ואינני זקוק לעוד דגים. כעת אני הולך הביתה כדי ללמוד ולהחכים, וכדי לבלות זמן איכות עם בני משפחתי.

"אבל נסה לחשוב מה יכול היית לעשות עם כמות נוספת של דגים", הפציר בו העשיר. "את הדגים שאינך צריך לשימושך הפרטי אתה יכול למכור, ואת הכסף שתרוויח תוכל להשקיע בקניית ציוד דיג נוסף. אחר כך תוכל לקנות סירה ולשכור את שירותיהם של דייגים אחרים שידוגו עבורך את הדגים, ואתה רק תפקח על הנעשה מלמעלה".

"ולשם מה כדאי לי לעשות את כל זה?", שאל אותו הדייג.

ענה לו העשיר: "כשתתעשר, תוכל להעסיק מישהו שיפקח במקומך על כל העבודה, ואילו אתה תפרוש מהעבודה ותעסוק במה שאתה באמת רוצה לעשות בחיים".

בשלב הזה נפרד הדייג מהאיש העשיר וברך אותו לשלום, כשהוא מוסיף: "תודה רבה לך, אבל כבר עכשיו אני עושה בדיוק את מה שברצוני באמת לעשות בחיים!"...

בנימה אישית,

לפעמים אנו נוטים להיות עסוקים כל כך בייצור ובעשייה, בהישגיות ובמרדף אחר ההצלחה, עד שאנו עלולים לחיות חיים שלמים מבלי לשאול את עצמנו כלל: "מהי התכלית, ולשם מה אני בכלל חי?".

פינה הבאה
כאן אמורה ליאות הפינה שלכם הפינה שבה אתם תשתפו תספרו תצחקו ותענו האם אתם רוצים את הפינה אתם מוזמנים לכתוב בתגובות ואם לא אני מקווה שתלמדו לבחור טוב
שבת שלום!!

מוקדש ל השם!!, פרפרית425
1
5


  הוספת תגובה
שם מיקמק
תגובה