קהילה - סיפורים ושירים
אליסיה 183

לאן המצה נעלמה? 27/04/2016

פרק 1. המצה הנעלמת

בערב אחד בחג שכולנו אוהבים חגגו מישפחת זילברגלוי את ערב ליל הסדר. אוקי ילדים היתקבצו סביבי אמר אבא . ליפני שנתחיל לאכול אספר לכם סיפור נחמד שסיפרו לי ולחברי שבטי מיסבים המדורה. הכל היתחיל כאשר המישפחה הירגנה את השולחן. ביצה,יש.ארבעת כוסיות,יש...רגע אמר הסבא בסיפור חסר לנוו דבר אחד... מצת הזהב! איזה שובב אני...וכך הלך סבא ( ששמו הוא מנחם ) למיטבח.אך... איפו סמתי אותך! אםםםם.. היא לא פו ולא שם... וכך חיפש מנחם ולא מצא! חיפש בכל מקום גם בארוניות וגם במקרר ואפילו מיתחת לספה מישום שחשב שהמינימיק שלו אחרי לכל הבלגן...אך ישן הוא בהרסלו הרך. ואז מצא סבא נחום פירורים. אםםםםם אני חיב לימצוא את מצת הזהב מהר! ליפני שיגלו שאהלם!. והלך אחרי הפרורים.

פרק 2. המסע בהר הגעש

הפירורים המשיכו לכל עבר ולא עצרו ובדרך נאלץ נחום לעבור סקנות רבות, למשל בגש ביערות מיקמק את הגובלינג הקטן אשר אהב לדגדג אנשים אך ציפור עפה מאליו והפילה נוצה והגובלינג היתעתש כל כך חזק עד שעף לכל עבר. סבא נחום נאלץ גם לעבור את תולעת המיים באי באמצה הפלגה. ואז הגיע להר הגעש. הינני יכל לעשות זאת חשש סבא נחום. אני זקן מיכדי לעלות. אך מה העשה? יש לי רעיון! אני אבדוק בתרמילי!. סבא נחום תמיד מבי תרמיל למסעות,כדי שהיה לו כל מה שצריך. ואז מצה סבא נחום בתרמילו את חוט העשבים. מיקצוין! אמר, אני אוחל לעלות עימו על הר הגעש! אז נצע לדרך!. אלה סבא על הר הגעש והגיע למערות הקדמונים. זוהי היתה מהרה גדולה ויפה וסבא רצה להיכנס לתוכה אך לצערו היה שם שלט שהיה כתוב שמי שניכנס למערה היא תיתפוצץ. אולי אוכל ללכת מיסביב למערה,חשב. הפירורים לא יעלמו. וכך הלך על סביב המערה.אך פיתאום מינימיק ענקי הופיעה מולו.זה היה מינימיק אחזר אם רוע לב אשר העיף את הסבא מההר! אך סבא תפס את קצה ההר ביד אחת,לקח אבן וזרק אותו ממעלי ההר,הרי מינימיקים לא יכולים לשרב לתפיסת הכדור.המינימיק רץ אחרי האבן וסבא המשיך בדרך. רק עוד שלוש מקומת ונגיע למצה.

פרק 3. שומר הגונגל

והינה הגיע לגונגל הוא עקב אחרי הפירורים והגיע למקום מלא עשבים ושם חיכה לו שומר הגונגל הנורא. אמר שומר הגונגל":מי מעז להפריע לשומר הגונגל"
ענה נחום": שומר הגונגל הגדול והנורא הרשה לי לעבר בימקומך ואתן לך פריט ביתמורה" היסס השומר ואמר":על מה מדובר?" מה תירצה שעל סבא נחום" איני יודע אמר השומר תביא לי משהו ומהר!", אואווו אוליי משהו הו של פפפסח? שאל סבא בגימגום מרוב דאגה. פסח? שאל הרשע הגדול. מה זה פסח?. הינך יודע מה זה פסח? אז למה לא אמרתה! פסח הוא חג אשר חוגג את יציאתינו מימיצרים ממיקפרעו הרשע כאשר פתך מיקמושה את ים המיקמר לשניים! מאותו יום אנו חוגגים ואוכלים מצות כנהוג. ידידי הנחוש אמר שומר הגונגל,על כך שהזברתה לי על חג הפסח העניק לך להמשיך בדרך וביתמורה אתן לך מטבע זהב. וכך המשיך סבא בדרכו.

פרק 4. בית האננס הגדול

והינה שוב מגיע סבא ליער, שם הפירורים מביאים אותו לבית אננס גדול.הוא צריך לעבור מיחשולים ולקבל מפתחות לשלב הבא.והנה סיים וסוף סוף יגלה מי לכך את המצא,אך ליפני זה הוא יצתרך לעבור את מלך האננס וצבע חיליו. אננס קדוש אמר נחום,הרשה לי לעבור דרכה בבקשה עברתי דרך ארוכה. שטויות! מלך האננס ליתקוף!. כל חילי אננס תקפו. נחום היסתכל בתרמילו ומצא פצצת עשן. הוא לכך קליפת אננס וסם את הפצצה בתוך הקליפה.הוא זרק את הפצצה ישר על המלך,הוא היתפוצץ לאלפי רסיסים עד שכל החילים פחדו וברכו.

פרק 5. הגנב הוא:

אני כל כך מיתרגש! אמר סבא. סוף סוף אוחל לדעת מי הגנב אחרי כל דרכי הגדולה. והגנב הוא: שומר הגונגל?! אתה הגנב?!. אם ללאואו אמר השומר זהה לאוא ממהה שאאתתה חחוששששב אמר. אז איך אתה מסביר את זה?! היתפלא נחום. אני הכן אכלתי את המצה זה נכון אך איני חושש שלא גנבתי אותה.
אז מי גנב?! שאל סבא. מוזר ענה השומר. טוב אולי לא נדה מי הגנב,אך נוכל להכין עוד מצות לשנה הבאה.

פרק 6. סוף הסיפור

נו ילדים אהבתם את הסיפור? שאל אבא,כן אנו כל הילדים. טוב, זה אומר שנוכל כל מישפחת זילברגלוי להתחיל לאכול. חג שמח!

מוקדש לענת1324, לצוותמיקמק, ובאהבהלכולם!
1
6
74


  הוספת תגובה
שם מיקמק
תגובה
 
 
09/05/2016   19:47 אליסיה 183  6
אני יעלה עוד מאת סיפור חדש + (:
09/05/2016   19:46 שרונה12337  5
וואו! שיוא!
07/05/2016   21:06 גבי תיגבי  4
וואו
04/05/2016   07:13 מיק מהמיק  3
זה מהמם! זה כל כך מדהים!
01/05/2016   20:01 תותי 55  2
וואו!
27/04/2016   18:43 אליסיה 183  1
מוקדש לענת 1324 לצוות מיקמק ובאהבה לכולם!