קהילה - סיפורים ושירים
רקתווש1

כיצד להדליק מדורה בלי גפרורים? 22/05/2016

חיים היה ילד כמו כולם: הוא לב שחולצה ומכנסים, הוא גרב גרבים ונעל נעלים. ילד רגיל. אבל בדבר אחד היה חיים שונה מכולם-במשקפים. הילדים לעגו לחיים על שהרכיב משקפים וקרו לו "חיים משקפים". עד שיום אחד השתנה המצב וכלם החלו לקנא בו. הדבר קרה בל"ג בעומר. כבר בבוקר, החליטו הילדים להדליק מדורה גדולה. בקצה הרחוב היה מגרש ריק-שם תהיה המדורה. מכל עבר גררו הילדים והביאו נירות ומקלות, קרשים וענפים, ארגזים וסמרטוטים וגם עשבים יבשים. וכאשר שמו את הכל בערמה, התחילו הצרות. צרה ראישונה: האמהות אמרו שצריך לחזור הביתה מוקדם.
צרה שניה: ילדים גדולים באו ואמרו שהמיגרש הוא שלהם וגרשו אותם מהמקום. אז-איך ידליקו את המדורה? לרוץ הביתה לא היתחשק.
וצרה שלישית: אותה לא נגלה עכשיו; בינתים היא סוד. חשבו הילדים ואמרו: אם לא נוכל להיות אחרונים, לפחות נהיה ראישונים. אנחנו נדליק את המדורה עוד לפני שקיעת השמש. הם העבירו את כל החומרים הדליקים שאספו לקצה המגרש וערמו אותם בערמה. נירות והעשבים למטה, מעליהם ענפים, למעלה הארגזים. עוד יותר גבוה הקרשים, והכי למעלה-המן הרשע עשוי מסמרטוטים.
-אני אדליק את המדורה! צעק ילד אחד והכניס ידו לכיס. אבל מיד הוציא את היד:-אין לי גפרורים...ילד שני הכניס את שתי ידיו לכיסים ונאנח גם הוא:-אוי, גם לי אין גפרורים!!! כך קרה גם לילד השלישי ולרביעי...כולם שכחו להביא גפרורים...פתאום קרא חיים:
-אני יכול להדליק מדורות גם בלי גפרורים!
-אתה שתוק! התנפלו עליו הילדים, אי-אפשר להדליק בלי גפרורים! ובכלל אתה חיים משקפים...חיים נעלב וכמעט הלך הביתה אבל רק כמעט. הוא החליט להראות לילדים שהוא שוה יותר משחושבים עליו. חיים היסתכל וראה שהשמש שולחת קרנים על המגרש ועל המדורה. הוא הסיר את המשקפים מנהעינים, כרע על ברכיו והיתחיל לקרב את המשקפים אל קמצוץ עשב יבש-קרב והירחיק, קרב והירחיק. קרני השמש עברו דרך זכוכית המשקפים והיתרכזו בנקודה אחת. נקודת האור היתה כה חמה, עד שעשן דקיק התחיל לעלות מהעשב. ומכיון שאין עשן בלי אש-מתוך העשן עלתה להבה קטנה שהחלה לזלול את העשב היבש. חיים החל לנשוף בזהירות על האש, וזו דדלה וגברה עד שהעשב נדלק. האש עברה מהעשב לנירות ומהנירות לענפים, למקלות ולקרשים.
שמחו הילדים ורקדו סביב למדורה.
-חיים, מלך המדורה-חי חי וקים... חיים מלך המדורה... גם חיים רקד ושמח נורא ורק דבר אחד צער אותו: שאין לו מגבים על המשקפים כמו למכונית...כי זכוכית המשקפים נרטבו קצת מדמעות השמחה שהתגנבו מעיניו החוצה.
4
191


  הוספת תגובה
שם מיקמק
תגובה