קהילה - סיפורים ושירים
katlin1
7
9

תחרות סיפורים - זהו סיפור עם מסר . 08/06/2017

~ הקדמה ~
הסיפור מתרחש בתקופה המיק-היסטורית , כאשר למיקמקים השחורים , כהיי העור , לא היו זכויות כמו שיש להם בתקופתנו .
דמיינו שאתם נמצאים בתקופה ההיא ויש מיקמק אחד שצבעו שונה ממה שאנו רגילים לו , צבעו כהה ואנו צוחקים ולועגים לו רק בגלל שהוא שונה בצבע שלו .
לצערנו , כיום , במציאות שלנו עדיין ישנה גזענות כלפיי כהי העור . ואני כאן כדי ללמד אותכם , הילדים של המחר שגם מיקמק שהוא שונה מאיתנו , הוא עדיין מיקמק , יש לו רגשות - הוא בוכה , מחייך , צוחק ואוהב בידיוק כמותנו . כנל למציאות !
~ הסיפור מסופר ממבט העין של עולה חדשה לעולם מיקמק , בת 13 , ושמה גילי , גילי כהת עור . ~
פרק 1 - ככה נולדתי .
היי , קוראים לי גילי , לפני כשבוע חגגתי את יום הולדתי ה13 .
נולדתי לזוג הורים מקסימים , אוהבים וחמים . יש לי אחות בת 8 , אנבל , ילדה סקרנית ושמחה .
המשפחה שלנו נמצאת בחובות בסכומים של אלפי שקלים , אנחנו עניים . אך זה נעשה עוד יותר גרוע , לא מקבלים את אבא שלי בשום מקום משום שהוא כהה עור .
הוא נאלץ לעבוד בניקוי הרחובות , כמו שאתם רואים ברחובות מיקמק יש מנקים שהעבודה שלהם היא לאסוף את הליכלוך על המדרכה , האם שמתם לב למנקה אחד שהוא לבן ? כי אני לא .
בכיתה שלי ? סבלתי מצעקות , תלמידי הכיתה היו משחיתים לי את הציוד והייתי מתחילה לבכות . תמיד הם היו מוצאים עוד משהו לצחור עליו , אני זוכרת שפעם אחת שבכיתי דניאל , ילד מכיתה צעק " תראו גם הדמעות שלה שחורות " . הם המשיכו ללעוג לי .
תמיד שהייתי מסתכלת על ידיי כהות העור הייתי אומרת לעצמי " זאת לא סיבה לשנוא מיקמק רק בגלל שהוא שחור ! אני כמו כולם " ..
פרק 2 - שכנה חדשה .
זה היה עוד בוקר רגיל , כמו תמיד , לא רציתי לקום לעוד יום של הצקות מצד הילדים בבית הספר . אמא שלי הבינה אותי , אך רצתה שאני אלמד ואקבל השכלה .
הייתי בדרכי לבית הספר ברגל .
בדרכי אני רואה משאית הובלות שעצרה בידיוק בית לידנו , " אה נכון , גברת מיקמקית עברה מפה . בטח הם שכנים חדשים " . מלמלתי לעצמי והתקרבתי אל המשאית לברך לשלום את השכנים החדשים , זוג וילדה שנראת בגילי , לבנה .
זוג ההורים התעלם מימני , אך הילדה התקרה אליי " היי , קוראים לי עלמה , ולך ? " הייתי בשוק שהיא התייחסה אליי בכלל , בחיים לא ניסו להתיידד איתי . תמיד יפה פעם אחרונה . " קוראים לי גילי , יש לך שם יפה עלמה . " אמרתי בחיוך חושף שיניים , היא חייכה אליי בחזרה . הוריה קראו לה להיכנס לבית החדש . הסתכלתי עליה . " אולי זאת באמת תחילתה של ידידות " אמרתי בראשי והיא הלכה להוריה .
פרק 3 - המעשה .
יום חדש , אני ועלמה נעשנו החברות הכי טובות . היינו הולכות יחד לבית ספר , מספרות אחת לשניה סודות , עוזרות אחת לשניה בידיוק כמו כל זוג חברות טובות . כל פעם שמישהו בכיתה לעג או הציק לי עלמה הגנה עליי , היה לה פה וכריזמטיות שהפחידה כל אחד שהיה עובר לידה . אבל מבפנים היא הייתה ילדה מדהימה , רגישה ורגשנית . תמיד לעגו לעלמה ואמרו לה " למה את בכלל עוזרת לשחורה הזאת ? למה אתן חברות ? שחור ולבן ? זה לא מתאים " אך היא ? היא לא התייחסה , מיום ליום נעשנו יותר חזקות ובטוחות בעצמנו . עלמה עזרה לי לעבוד על הביטחון העצמי שלי מול אנשים , היא עזרה לי להסתכל על העולם בזוויות ורודה ואופטימית .
פרק 4 - הם שחורים מבפנים .
עוד יום רגיל , עלמה רבה עם שתי בנות , שוב , עליי . אני זוכרת שהיא קראה להן שחורות מבפנים .
בחזרה לבית שאלתי אותה מה הכוונה בלהיות שחור מבפנים . " אני רוצה להראות לעולם שהאנשים השחורים באמת אלה האנשים שלועגים לשחורים ולא השחורים עצמם . הם שחורים מבפנים . " היא סיפרה לי שהיא קראה על הנושא הזה הרבה וכך היא הגיעה למסקנה הזאת , היא פשוט מדהימה בעייני .

מקווה שאהבתם ^^ , יש המשך לזה אבל בחרתי שלא לכתוב אותו . :>
6
3
205


  הוספת תגובה
שם מיקמק
תגובה
 
 
21/07/2017   22:07 פנדההה  3
איזה מאלף!
04/07/2017   18:48 שירה4679  2
אומיגאד!
זה הסיפור הכי מרגש ומושלם שקראתי!
המצאת את הסיפור הזה או שהוא אמיתי?
09/06/2017   13:27 32יפיופ33  1
אהבתי את הסיפור ,בהחלט סיפור עם מסר של קבלת השונה :)