קהילה - סיפורים ושירים
סעאעימרתי

מיקעמי ומיקתמי 18/09/2018

מיקעמי ומיקתמי הם ילדיו של חוטב עצים עני. בשל הרעב הכבד השורר בבית מבקשת אשתו של חוטב העצים, אמם החורגת של הילדים, להיפטר מהם. היא משכנעת את בעלה לקחת את הילדים ליער ולנטוש אותם שם. התוכנית לא צולחת משום שמיקעמי מפזר חלוקי נחל קטנים בדרכם אל היער, כך הם מוצאים את דרכם חזרה לביתם.

האם החורגת לא מתייאשת ולוקחת את הילדים שוב ליער, הפעם לא מספיק מיקעמי להכין חלוקי נחל, ובמקומם הוא מפזר פירורי לחם. לרוע המזל חיות היער אוכלות את הפירורים, ומיקעמי ומיקתמי נשארים אבודים ביער.

הם משוטטים רעבים ביער, עד שמגיעים לבית מיוחד שקירותיו בנויים מעוגות וממתקים וחלונותיו עשויים משוקולד. הם נכנסים לבית ומתוודעים לבעליו, זקנה בודדה המארחת אותם בנדיבות ומאכילה אותם ממתקים. חיש קל מתגלה הזקנה כמכשפה המתכננת לפטם את הילדים בממתקים כדי שישמינו, כך שתוכל לאכול אותם לתיאבון. המכשפה כולאת את מיקעמי בכלוב והופכת את מיקתמי למשרתת אישית. מדי פעם בודקת הזקנה האם השמין מיקעמי והוא כבר ראוי לאכילה, מיקעמי מצדו, מתעתע במכשפה כבדת הראיה, ומגיש לה בכל פעם עצם רזה לבדיקה, כדי שלא תאכל אותו.

לבסוף מתייאשת המכשפה ומחליטה לאכול את מיקעמי כמו שהוא. היא פוקדת על מיקתמי להסיק את התנור, מיקתמי יורדת לסוף כוונתה של המכשפה, וטוענת במרמה כי אינה יודעת לעשות זאת. כאשר המכשפה מדגימה כיצד מחממים את התנור, מיקתמי דוחפת אותה פנימה, משחררת את מיקעמי מהכלוב ויחד שניהם בורחים מבית המכשפה. לבסוף, חוזרים האחים לביתם, מגלים כי אמם החורגת מתה, וחיים עם אביהם האוהב באושר רב עד סוף חייו של אביהם.
1
35


  הוספת תגובה
שם מיקמק
תגובה