קהילה - סיפורים ושירים
אגם88882
88
273

הילדה שלא ויתרה סיפור לכתב אורח 09/05/2021

הילדה שלא ויתרה - סיפור לכתב אורח

היה הייתה ילדה בשם מיקי-מיקמק. מיקי הייתה מיקמקית חכמה מאוד, ותלמידה מצטיינת, והכול תמיד בא לה בקלות ובלי מאמץ. יום אחד כשמיקי הייתה בת אחת עשרה, קיבלו הוריה מכתב מתוכנית המצטיינים לרפואה לילדים, שבו נכתב שהם מזמינים את מיקי להיבחן לתוכנית. הוריה של מיקי התרגשו והתגאו מאוד בבתם, ורצו לספר לה את החדשות המרגשות. מיקי התלהבה והם הלכו להיבחן. אחרי ראיונות רבים מכתבי המלצה ובדיקת תעודות קיבלו יום אחד מכתב שבו נכתב: "להורי הילדה שלום, אנו שמחים לבשר לכם שבתכם התקבלה לתוכניתנו. אנא שלחו צ'ק בסך ___ שקלים לשנה...".
ההורים הביטו בסכום הגבוה בחשש, אך החליטו בכל זאת לשלוח את בתם המבריקה אל התוכנית. מיקי הלכה בהתחלה בהתלהבות, אך במהלך השנה נהנתה פחות ופחות. הלימודים היו קשים ומסובכים ומיקי שתמיד הייתה התלמידה הכי חכמה בכיתה, לא ידעה איך לקבל את המצב שקשה לה, בשל היותה תלמידה מבריקה שהכל בא לה תמיד בקלות רבה. אותו ערב, כשחזרה מיקי מן התוכנית, היא הודיעה להוריה המאוכזבים שלא תמשיך בתוכנית שנה הבאה. הוריה כעסו מאוד, הרי הם שילמה כל כך הרבה כסף על התוכנית לחינם!
אחרי הרבה ויכוחים צעקה מיקי עם דמעות בעיניים: "אתם לא מבינים אותי"! וצעדה ברעש לחדרה, וטרקה את הדלת בכעס כזה שכל הבית רעד.
"מה עובר עליה?" מלמלה אמה בדמעות, "גיל ההתבגרות" - אמר בעלה בביטול וגלגל עיניים. למחרת בבוקר קמה מיקי, אכלה במהירות, חטפה את תיקה ומיהרה לבית הספר, ומיד כשנשמע הצלצול מיהרה לשיעור הראשון שלה היסטוריה. המורה שלה גברת מיקבר פתחה מייד את השיעור: "אוקיי, תלמידים. היום נלמד על נושא חדש מלחמת העצמאות!" אמרה והביטה סביבה ליצירת הרושם. התלמידים בהו בה לכמה שניות וחזרו להעביר פתקים מתחת לשולחנות. "מלחמת העצמאות" אמרה גברת מיקבר בטון נרגז, פרצה בשנת 1948 והסתיימה ב1949. המלחמה פרצה מייד אחרי הכרזת העצמאות כאשר צבאות ערב - שכללו את מצרים ירדן סוריה לבנון ועיראק, פלשו לישראל במטרה להשמיד את היישוב היהודי בארץ שמנה כ...
מיקי הפסיקה להקשיב ושקעה במחשבות, בושה התחילה להתגנב ללבה, הנה הצבא שלה נלחם נגד אוייב שכפול ממנו כפי ארבע והיא לא יכולה להתמודד עם קשיים בתוכנית לימודים?! היא החליטה מייד - אני אמשיך למרות הקשיים!
מייד כשנשמע הצלצול האחרון מיהרה לקחת את תיקה ורצה לביתה. "אמא,אבא" אמרה להוריה, "החלטתי להמשיך בכל זאת בתכנית". הוריה שמחו מאוד וכולם היו מאושרים.

כעבור 30 שנה קיבלה הגברת מיקי מיקמק מייק פרס נובל לרפואה על מציאת תרופה למחלת הסרטן ...

מוקדש ל השוקולדית5
6
3
68


  הוספת תגובה
שם מיקמק
תגובה
 
 
14/05/2021   12:18 מאתיופיה  3
יוליפדרוקי תירגעי, זה לא יפה לומר לה דבר כזה וצוות מיקמק איך יכולתם לפרסם את זה?! בכל מיקרא סיפור מהמם!
09/05/2021   21:04 יוליפדרוקי  2
הפסקתי לעקוב אחריך
כי את עושה דברים משעממים ומגעילים
09/05/2021   19:29 שרושה1111  1
וואו מרגש!