קהילה - סיפורים ושירים
אייס12211
9
42

לכתב אורח- הזכייה של גל 26/06/2023

סיפור לכתב אורח- הזכייה של גל
פרק ראשון-היכרות

הוריי תמיד ציפו ממני להצליח. להצליח בלימודים, להצליח לרוץ מרתון ,אבל הכי חשוב מבחינתם היה להצליח בשחיה. בהכל הצלחתי חוץ מבחלק האחרון. שחיה . שבו תמיד הייתי נכשל.
היי,קוראים לי גל אני בן 11 גר בנתניה ממש ליד הים. חלק חושבים שלגור ליד הים זה פרס אבל בעיני זה ממש לא .הבעיה שלי לא הייתה החול או המדוזות , הבעיה שלי הייתה הים והיספורים על האנשים שלא מקשיבים למציל וכמעט טובעים .

פרק שני- המודעה

אני מתנשף אחרי הסיבוב השלישי , אני לא מבין איך מצפים מאיתנו לרוץ חמישה סיבובים סביב האצטדיון , אני אולי מהיר אבל לא כל יכול. מחשבותיי נקטעו שראיתי חבורת ילדים עומדת מול מודעה צבעוניות שנתלתה בקיר האפור של האצטדיון. בתור האדם האחראי ביותר בחוג הלכתי להודיע לחבורת הילדים להמשיך בריצה, וממש לא כי הייתי עייף ורציתי הפסקה. "מה קורה כאן?" שאלתי את תומר הילד הגבוה ביותר בחוג אני חושב שהוא לפחות מטר שמונים "סתכל על המודעה" השיב לי.הסתכלי על המודעה היא הייתי כתובה בכתב בלון בצבע סגול וכך נכתב בה:"תחריות הספורט הגדולות של הקיץ חוזרות לנתניה ובגדול! רוצים לזכות בפרסים שווים? מעולה! כי שלושת המקומות הראשונים יזכו באופניים מתנת עיריית נתניה! אז איך עושים את זה? הירשמו לאחת מהתחריות למטה. מהרו! מספר המקומות מוגבל! שסיימתי לקרוא את המודעה ממש התרגשתי : אופניים! סוף סוף יהיה לי אופניים כמו לאחי הגדול! "חבובוציק לפני ההתרגשות תסתכל למטה בסוף הדף" אמר תומר הגבוה בליגלוג. העברתי אתמבטי לסוף הדף וחשכו עיניי
הדברים הרעים תמיד חייבים לקרות לי נכון?! כל המקומות תפוסים מלבד שחיה זה לא הוגן!
מה יש לי עם חוסר המזל הזה, מה רע בלתת לי אופניים!?
וכאילו זה לא מספיק תומר החל לצחוק ולספר לכולם שאני פחדן. פניי האדימו וצעקתי "אני לא פחדן!" תומר ציחקק "אז אתה מתכוון להירשם?"
"כן" השבתי במהירות עוד לפני שהספקתי לחשוב . תומר הביט בי מופתע "בסדר" אמר שהתאושש "נתראה בתחרות גמדי" דבריו פגעו בי , זה נכון שאני נמוך, אבל זה לא אומר שאני גמד! תומר המשיך בריצה ואחריו כל ילדי החוג , רק אורי חברי הטוב נשאר מאחור.
"אתה בטוח שאתה רוצה לעשות את זה?" שאל אותי
"כן אני אראה להם שאני מסוגל"
"בהצלחה חבר" אמר בחיוך וטפח על שכמי "טוב יאלה יש לנו עוד שני סיבובים להשלים" והמשיך לרוץ. משאיר אותי מאחור עם ראש גדוש מחשבות: ללמוד לשחות! איך אני אצליח?

פרק שלישי-קפיצה למים העמוקים

"גל קום מאוחר!" "ממ מה השעה?" "השעה שתלך ללמוד לשחות!" אמרה אימי בשמחה ומרוב אושר דחפה לי שלוש חבילות קליק לתיק. אבל אבי הגדיל לעשות וכל הדרך באוטו זימזם באושר:" גל שלי הולך לשחות! גל שלי הולך לשחות!"
שהגענו לבריכה,רגע לפני שמתחילים הרגשתי שאני לא מסוגל יותר ופניתי לאבי " אבא אני מפחד" אבי חייך "גל" אמר לי ברכות "פשוט שבור את הפחד, יש ביטוי שאומר 'קפוץ למים העמוקים' וזה מה שתעשה" זה בדיוק מה שעשיתי. תרתי משמע

פרק רביעי-הטיפ

"אלוף הקורס" זה התואר שהעניק לי "דניאל התותח" המדריך שלי בקורס. התפלאתי, יש ילדים בקורס שהצליחו להגיע הרבה יותר מהר ממני לדברים צפים כאלה,שנראו כמו שני בננות גדולות בצבע לבן,שדניאל שם בסוף הבריכה. ששאלתי את דניאל למה בחר דווקא בי לתואר "אלוף הקורס" הוא הסביר לי" גל האלופים האמיתיים מבחינתי זה לא דווקא הילדים שמגיעים הכי מהר אלא הילדים שהכי מתאמצים"ואז הוסיף משפט שהעלה סומק על פניי: "גל אני ראיתי שכמעט טבעת ושתדע שנבהלתי מאוד ובאתי לקפוץ למים להציל אותך אבל אז ראיתי דבר נפלא:ראיתי אותך לא נכנע לזרם שסחף אותך למטה שוחה במהירות למעקה נושם עמוק וממשיך הלאה. אין לך מושג כמה אני גאה בך" אמר דניאל טפח על שכמי והסתובב כדי
להחזיר מצוף שהיה על ידו "אבל דניאל " שמעתי את עצמי אומר "זה לא היה פחדנות מצידי להמשיך לשחות ליד המעקה?" דניאל הסתובב" פחדנות? לא ממש לא זה דווקא היה חכם מצידך " "חכם?" שאלתי בבילבול
"כן אם אתה רואה שקשה לך שחה ליד המעקה עדיף להיות ה"פחדנים" ששוחים ליד המעקה מאשר להיות "המגניבים" ששוחים באמצע למרות שהם בקושי יודעים לשחות ומסכנים את עצמם. וגל" דניאל המניך את קולו "שמעתי מתומר שאתה הולך לתחרות זה נכון?" כשהנהנתי דניאל נתן לי צ'פכה כל כך חזקה על הגב שנפלתי למים. לרוע מזלי המים היו קפואים שכאשר עמדתי שוב על יד דניאל רעדתי מקור . נראה שעובדה זה לא הפריעה לדניאל לנאום לי על תחרויות שהוא השתתף בהם ועל טיפים שהעינקו לו מדריכיו האגדים.
למען האמת לא ממש הקשבתי למה שדניאל אמר, היו כמה סיבות אבל שתי הסיבות העיקריות היו שרעדתי מקור ולא הצלחתי להפסיק לחשוב על תומר שמספר לכולם שאני משתתף בתחרות והולך להפסיד... ולטבוע...
המחשבה שהוא מספר לכולם כמה אני גרוע גרמה לי להאדים מכעס. למזלי דניאל לא שם לב והיה קרוב לסוף הנאום שלו.
"ושתדע שאני מאמין בך"
כשמעתי את זה פני התחילו לחזור לצבעם הרגיל ,התחלתי להירגע וליבי התמלא בהכרת תודה.
בוא לא נחשוב מחשבות רעות, אני עוד אצליח! אפילו דניאל חושב כך!
והרגשתי עוד יותר טוב שהוא הוסיף "וגל אל תדאג בקשר למה שאנשים אומרים, ההחלטה אם להיות שחיין טוב או לא תלויה בך ורק בך!"
חייכתי חיוך גדול. הוא צודק ההחלטה אם להיות שחיין טוב היא שלי ואני לא הולך להיות סתם שחיין טוב אני הולך להיות שחיין מצוין!

פרק חמישי-התחרות

אני בהתרגשות שיא. קו הזינוק לפניי ואני ותשעת המתחרים האחרים רק מחכים שיתנו את האות להתחיל בתחרות. הוריי הנרגשים יושבים בקהל ומנופפים עם דגלים שמצויר עליהם ארטיקים צבעוניים ובאמצע עיגול כחול ובתוכו המילה "גל" " אחת אחת" נשמע קולו של הקריין , בקהל השתרר דממה וכולם הפנו את תשומת ליבם לדוכן הקריין . הקריין ישב על כיסא כחול ובידו מיקרופון אדום ונראה שהוא שמח להוביל את התחרות הזאת . "אוקיי אני שמח שהמיקרופון הזה עובד. בשנה שעברה הוא לא עבד והייתי צריך לצרוח כדי שישמעו אותי וחזרתי הביתה בלי קול " אמר הקריין, הקהל צחק אבל את הקריין כנראה הסיפור הזה לא מצחיק והיו לו פנים רציניות מאוד. הקהל הבין את המסר והצחוק החל להיחלש עד ששוב היה דממה בקהל. הקריין גיחך בגרונו ואמר: "אוקיי אז בורכים הבאים לתחרות השחייה הגדולה של הקיץ!" נשמעו מחיאות כפיים והוריי הנרגשים ניפפו לי לשלום , ניפפתי בחזרה בהיתרגשות ." אז החוקים הם ככה!" המשיך הקריין "כלל ראשון אסור לרמות או לנסות להטביע מתחרים אחרים! מי שנמצא עושה דבר כזה יצא מהתחרות! כלל שני רק שאני דורק במשרוקית מותר למתחרים שלנו לצאת! מי שיצא לפני יפסל ויצא מהתחרות מובן?" הקריין לא המתין לתשובה ופנה לקהל:"האם אתם מוכנים?" " כן!" שאגו כל האנשים בקהל "מצוין" אמר הקריין "ועכשיו בואו ונראה אם המתחרים שלנו מוכנים" אמר והיסתכל עלינו "האם אתם מוכנים?!" "כן!!!!" צעקנו "מצוין אז שלוש!" אימלה "שתיים!" התרגשות שיא " אחת!" נישמעה שירקה חדה הבנתי שזה האות וקפצתי למים משתדל לא להתרכז במים הקפואים ולנסות להמשיך קדימה. זה היה מאוד קשה בגלל שהיה זרם חזק במים שמשך אותי ואת האחרים אחורה. כבר רציתי להרים ידיים ולהגיד שאני פורש אבל אז נזכרתי במה שדניאל אמר לי "ההחלטה אם להיות שחיין טוב או לא תלויה בך ורק בך" אז כן! אני רוצה להיות שחיין טוב ושחיינים טובים לא מתייאשים! אמרתי לעצמי והמשכתי לשחות הלאה אל קו הסיום שעדיין לא נראה באופק.

פרק שישי-קו הסיום

כבר ממזמן איבדתי תחושה בידיים . אני ממשיך לשחות ולצידי שאר המתחרים המותשים. הרמתי את הראש בפעם המי-יודע-כמה בשביל לבדוק אם רואים את קו הסיום,אבל הפעם להפתעתי ראיתי אותו: מלבן ענקי,שחור ולבן,שכתוב עליו באותיות גדולות בזהב:"סיימתם אלופים" -קו הסיום! והוא במרחק 40 מטר מאיתנו! התחלתי לשחות במהירות וגם כל שאר המתחרים התחילו לשחות מהר אבל תומר (לא סיפרתי לכם אבל גם הוא מתחרה) דפק את השחייה הכי מהירה, הבנתי שאם אני רוצה להיות לפחות מקום שלישי אני אצטרך לשחות מהר יותר.30 מטר- תומר ושלושה מתחרים אחרים עקפו אותי , איך אצליח לעקוף בחזרה?20 מטר-אני רואה את דניאל ליד קו הסיום ופתאום אני נזכר שוב במה שהוא אמר לי "ההחלטה אם להיות שחיין טוב או לא תלויה בך ורק בך!" "אתה שחיין מצוין גל!" עודדתי את עצמי "אתה יכול ואתה מסוגל!" 10 מטר- עקפתי שני מתחרים, ועכשיו עקפתי עוד אחד קו הסיום שני מטר ממני ו... "וגל זוכה במקום השני!" נשמע קולו של הקריין. עמדתי על מין במה מאולתרת עשויה מקרטון ופשוט לא האמנתי: ואוו! ברוך השם! אני מקום 2! עשיתי את זה! ופתאום, לא יודע למה התחלתי לצחוק. פשוט לצחוק! אני לא יודע מאיפה הגיע לי הצחוק הזה, אבל הוא פשוט שיחרר ממני את כל הלחץ והמתח שהיה לי השבוע, וזה היה הרגשה נהדרת. "אוקיי!" צרח הקריין "במקום השלישי: גלעד! במקום השני: גל! ובמקום הראשון: תומר! שלושתכם מוזמנים לבוא לקחת את הפרסים שלכם!" אמר והצביע על דוכן הפרסים ששם חיכו לי הוריי המאושרים שהחזיקו בידם את הפרס: האופניים! ירדתי מהקרטון שעמדתי אליו וכבר באתי לרוץ לכיוון הוריי שפתאום הרגשתי שמישהו שם את ידו על הכתף שלי, הסתובבתי ולהפתעתי ראיתי את לא אחר מאשר... תומר!
"היי...גל" גימגם תומר "אני מצטער על איך שהתנהגתי אליך.. אני לא הייתי בסדר" ואז הוסיף באומץ: "אתה סולח לי?"
"כן" השבתי לו תומר חייך ואמר:"אתה יודע אתה שחיין ממש טוב גל" החמיא לי "גל אתה" החמאתי בחזרה "גל" אמר תומר "חשבתי על רעיון: בוא נפתח שנינו קורס שחייה! מה אתה אומר על הרעיון שלי?"
חייכתי, "רעיון מצוין".

חופשה נעימה! כמה טיפים חשובים לחופש
• שאתם הולכים לים תקשיבו למציל!
• חשוב לשתות מים. ביחוד שעכשיו קיץ וחם.
• אל תעשו דברים מסוכנים בחופש.

תודות
* תודה להשם
*תודה לחברה שלי אביבה
* תודה לצוות מיקמק
אז זהו זה הסיפור הטיפים והתודות השקעתי המון ומקווה לזכות!

מוקדש לולי12542, לצוות מיקמק, יאירהמלך97, מרדכיהחמוד
9
9
47


  הוספת תגובה
שם מיקמק
תגובה
 
 
12/07/2023   15:49 אייס12211  9
שוב תודה על התגבות
עטנובע תודה שאמרת לי, אני פשוט רגילה לכתוב על דף ובמחשב לא שמתי לב לזה:)
12/07/2023   12:36 עטנובע  8
כתיבה מעולה, אחלה סיפור
ממליץ להוסיף טיפה רווחים בתוך הפסקאות (פשוט תעשי אנטר)
מקווה בשבילך שתזכי בכתב אורח! (:
03/07/2023   19:03 smiling10  7
ענית נכון על כל השאלות
בחידון קיץ שלי!
וזכית בעוקב!!❤️❤️
תודה שהשתתפת:))
וואו יש לך קהילה מהממתת
ומזה הסיפור המדהים הזהה??!!
וואו ישלך כישרון מטורף!
אוהבתsmiling10
01/07/2023   21:10 דרדסהמלך1  6
היייי, ממש חמוד.
כל הכבוד❤
30/06/2023   12:13 טורי116  5
אחלה סיפורר
אהבי תכתיבהה
ואהבתי שגל ניצח מקום 2 ולא ראשון
כי הצפוי זה שהוא יסיים במקום ראשון אז כןן
קיצערר אהבתיי
28/06/2023   15:39 אייס12211  4
תודה על התגובות:)
27/06/2023   18:12 מקמקחסוי  3
סיפור ממש מרגש
26/06/2023   17:46 בוני11110  2
יאא איזה השקעה!!!
בהצלחה ליזכות!
26/06/2023   12:30 בסטר151  1
כל כך מקורי ומעניין:))