קהילה - סיפורים ושירים
אלפיצירות
7
6

לכתב אורח - סיפור עם מסר, איכות הסביבה 21/08/2024

ביישוב הקטן "שקד", חיו שני ילדים בשם תמר ויוני. תמר הייתה ילדה סקרנית עם שיער חום ותלתלים מרהיבים, בעוד שיוני היה ילד חייכן עם עיניים כחולות וקסומות. השניים היו חברים הכי טובים שאפשר לדמיין, והיו מבלים שעות רבות יחד בטבע, משחקים ותוהים על העולם סביבם.

יום אחד, במהלך טיול שלהם בחורשה הסמוכה, הם הבחינו באשפה שהושלכה על ידי המטיילים. בקבוקי פלסטיק, ניירות וקופסאות ריקות הפכו את המקום היפה שבו הם אהבו לשחק לגן מוזנח. תמר, שחשבה על הציפורים והחיות שהיו זקוקות למקום נקי, אמרה: "יוני, זה לא יכול להימשך ככה. אנחנו צריכים לעשות משהו!"

יוני הסכים והציע: "מה דעתך שנעשה יום ניקוי? נזמין את כל הילדים ביישוב וננקה את החורשה." תמר התלהבה מהרעיון, והחלה לתכנן את האירוע. הם הכינו שלטים צבעוניים, הזמינו את החברים שלהם להגיע למקום שבו כל אחד יוכל לתרום בניקוי.

ביום המיועד, שמונה ילדים הגיעו, והרוחות היו טובות. כל אחד מהם הביא עימו שקיות אשפה, כובעי שמש ובקבוקי מים כדי לשמור על עצמם. הם עבדו יחד בהנאה, מתחרים מי יאסוף יותר אשפה, ומשוחחים על החשיבות של שמירה על הסביבה. היה זה יום מלא בחיוכים, אבל גם בשיחות רציניות על השפעת הזיהום על הטבע.

לאחר שהצליחו לנקות את החורשה, תמר ויוני חיפשו דרך להבטיח שזה לא יקרה שוב. הם החליטו לערוך סדנאות בכיתה על החשיבות של איכות הסביבה. תמר, שמאוד אהבה לצייר, הכינה מצגת עם תמונות מרהיבות של פרחים, עצים וחיות. יוני, שהיה מדבר טוב, הכין נאום מרגש.

כשהגיעו לבית הספר, כל הכיתה ישבה מרותקת. תמר הראתה את המצגת ופירטה על החשיבות של עשיית דברים קטנים, כמו להוביל את הלכלוך בשקית ולא לזרוק אותו על הרצפה. יוני נוסף על כך ואמר: "זו לא רק החורשה שלנו. זה כל העולם! אנחנו צריכים לדאוג גם למקומות אחרים."

המורים וההורים התלהבו מהיוזמה של תמר ויוני, והחליטו לתת להם תמיכה. הם ארגנו יחד עם שאר תלמידי בית הספר יום ניקוי נוסף בכמה אזורים בעיר. כך נוצרה מסורת חדשה ביישוב – כל חודש, ביום שני הראשון, הילדים יצאו לנקות מקום ציבורי.

בשלב מסוים, תמר ויוני החליטו שקיים צורך גם בשינוי הרגלים. הם הקימו חוג של "שומרים על הסביבה", שבו לימדו את הילדים איך למחזר, מה היתרונות של שימוש במוצרים טבעיים ואילו צעדים ניתן לנקוט כדי לשמור על כדור הארץ.

לאט לאט, יותר ויותר ילדים התחילו לקחת חלק ביוזמות האלה. הם למדו מצורות חדשות לשמור על הסביבה, כמו בניית קומפוסט, שנכנס אליהם לבית הספר ועם הזמן גם לכל בית ביישוב. תהליך זה לא רק שיפר את איכות הסביבה, אלא גם חיבר בין הילדים ויצר תחושת קהילה.

חודשים חלפו, והחורשה שבה התמרים עלתה, אילן המסביב והפריחות חזרו. תמר ויוני, שראו את השפעת המעשים שלהם, הבינו שכולם יכולים לעשות שינוי, גם אם הוא מתחיל בצעד קטן. הם המשיכו לקדם את המודעות והפכו לסמל של השראה ביישוב.

באופן כללי, שני הילדים הוכיחו שכשהלב מלא במטרה טובה, אפילו מעשה קטן יכול לייצר שינויים גדולים בעולם. והעיקר: כל אחד יכול להיות השינוי המבוקש.

----------------------------
הסיפור שכתבתי לדעתי מאוד חשוב, כדור הארץ מלא בזיהום, בין אם זה רכבים, עישונים ובכלל- אנחנו זורקים המון אשפה בטבע, שיוצאים לטיול בבית ספר או סתם שיוצאים לגינה ומשליכים את העטיפה של הממתק על הרצפה, הדבר הזה יוצר זהום!
מקווה שתקחו את הסיפור בהבנה כמה חשוב איכות הסביבה, תעשו את הדברים הקטנים כדי לשמור על הכדור הגדול❤️

מוקדש לואיוצוותמיקמק❤️
2
1
11


  הוספת תגובה
שם מיקמק
תגובה
 
 
21/08/2024   15:45 בוקישה6  1
וואו!